Rendszeres olvasók

2011. november 30., szerda

Mindennapok szürkesége-fény az alagút végén

Egyre korábban sötétedik, rövidülnek a nappalok, így sajnos már nem járok ki naponta
a szabadba gyalogolni. Nagyon hiányzik, de mire ki tudnék menni sötét van és sajna itt
a hegytetőn a közvilágítás eléggé pislákolós. Mivel az út is nedves estére, úgy döntöttem,
hogy idebent oldom meg az esti edzéseim, nehogy levágjak egy piruettet és csigolyatörést szenvedjek.
Úgyhogy marad a lépcsőn járás ( far és lábizomra az egyik legjobb:-) , a szobabringázás, a sífutás
gerinctorna, erősítő torna repertoár.
Újabban próbálkozom gymstick-kel is, egy barátunk jóvoltából :-) kaptam tőle egy kéket...és egyre
több gyakorlatot tudok vele kivitelezni.

Éppen kezdtem kicsit, de tényleg csak halványan belefáradni a mindennapok szürkeségébe :-(
Abba, h. igyekszem teljes erőmből kimászni minél előbb egy rohadt nagy gödörből, és mindig van
totál 1-2 pesszimista ember, aki nemhogy segítene, de még dob is egy lapát földet rám :-O
Végre hétvégén hazamentem és csináltattam egy számítógépes elemzéssel, totálisan az én talpamra
készített sarokemelős talpbetétet Győrben a Rába Rehab Kft.nél,- ezer köszönet nekik!!!
Azonnal elkészítették nekem, csak meg kellett várnom. :-)
Erre azért volt óriási szükségem, mert jelenleg (a jobb csípőm sekélysége miatt) 1 cm -hosszkülönbség
van a 2 lábam között. Nagyon sok emberrel előfordul, csak legtöbbször nem tudunk róla :-( én is 15évig
jártam ortopéd orvosoktól reumatológusokig, mire kiderült :-)
A műtét utáni első 6 hétben stabilizálódik ismét a gerincoszlop, én most a 9. hétnél járok.
Eddig nagyon bicegős volt 2 bottal is a járásom, mert a bal lábam ereje 3-4x-ese a jobbnak.
Azt is mondhatnám viccesen,h. a bal lábam a jobb :-)))
Másrészt ha most 1 cm-t levágnátok a cipőtök talpából, akkor egyforma izomerejű lábbal is bicegnétek,
Ti is egészségesen.
Szóval magán-kommandóztam és vettem "maszek", egy személyre elkészített talpbetétet,
figyelembe vették a hosszkülönbségemet is és SZUPPPPER!
Amióta hordom, sőt mi több azonnal, amint felvettem megszűnt a bicegésem.
( ha hiszitek, ha nem )

Jelenleg 1 , azaz 1 bottal járok és nem bicegek!!!
Végre tehermentesült a jobb csípőm a plusz tehertől.

Reménykedem benne, ha aszimetrikusan sikerül a megerősítenem a gerincoszlop melletti
izmaimat...stb... (ahol kell nyújtok és ahol kell erősítek) , akkor idővel elhagyhatom ezt
a talpbetétet is és kizárólag csak sportoláshoz venném fel.
Ugyanis, mint a számítógépes analízis kimutatta, a talpboltozatomban nincs semmilyen kóros
elváltozás, se lúdtalp...se semmi!

Fény az alagút végén...
A mindennapok szürkeségéből 2 mosonmagyaróvári barátunk rántott ki :-) tudtukon kívül.
Gondolatolvasók lehetnek! Nagyon köszönöm ezt nektek srácok!
Kaptam tőlük egy video-t, amit megosztok veletek is!
13 perc, érdemes végignéznetek.
MINDENKI tanulhat belőle KITARTÁS-t, és NINCS-LEHETETLEN-t!
Egy Cross Fit-er srác nyakcsigolyája megsérült egy szaltónál és lebénult,
az ő sikeres felépülése a kisfilm. 3 év kitartó munkája!


(remélem el tudjátok indítani, nálam rém lassú a net, most épp nem hajlandó mozdulni...de
bemásolom a pontos címét, és akkor a  youtube-on  is megkereshetitek )
Workout Of the Day (WOD) to end Spinal Cord Injury



Szóval látom az alagút végét és végre van bizonyosságom afelől, h. nem csak az én fixaideám,
h. újra fogok sportolni és folytatom a munkám. Az orvosaim nagy része, mikor megtudta, h.
testnevelést tanítok és edzéseket tartok, javasolta a pályamódosítást.
Nagyon szeretem a dinamikus, fárasztó edzéseket, ők persze javasolják a kedvenceim helyett
a vízi sportokat, a jógát... és kerüljek el minden rázkódással, hirtelen mozgással és erőlködéssel
járó mozgásformát. Na az, nem én lennék...képtelen ötlet!
Makacsul kitartok amellett, ha megerősítem a gerincmerevítő izmaimat, fogok tudni egy rakás
kedvemre való sporttevékenységet folytatni,-mégha hiányzik egy porckorongom, akkor is.
...és ez a video is éppen ebben a hitemben erősített meg!  :-)

Na, szóval mától kizárom a felém jövő negatív energiákat!
Pl. 3 szobatársamból kettőnek minden 2. mondata ez: " jaj, istenem..." nagy sóhaj kíséretében.

Erről a Párom jut eszembe, aki poénból erre azt válaszolná: " Igen, itt vagyok!"  :-D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése