Rendszeres olvasók

2011. november 13., vasárnap

ÚJ KIHÍVÁSOK! :-D

4 héttel a műtét után megkezdhettem a speciális konditermi erősítő edzéseimet gyógytornász felügyelete mellett kiscsoportos sportterápián. Nagyon élvezem, új kihívás, új környezet,- nem a szobámban tornázom és szól a zene, léleküdítő!
45 perces egy foglalkozás, mivel a műtét utáni 6.hétig nem ülhetek, ezért tornaszőnyegen fekve vagy fitball labdán hasalva végzem a gyakorlataimat. 


( a fotó dátuma megint elcsúszott, mertez 2011.11.11-én, pénteken készült )

A fotón is látható,h. egy speciális bordásfal segítségével erősítünk, aminek kétoldalt alsó és felső csigarendszere van. Az ellenállást 3 rugó adja. Én eleinte 1 rugót is alig tudtam pl. lábtolásban kitolni,
mint egy lábtoló gépen...most bal lábbal "3rugós" vagyok, jobb lábbal még "2rugós".

Szerencsére annyit sikerült erősödnöm az elmúlt 2 hét alatt,h. várakozó listára kerültem a a nagycsoportos sportterápiára. Ez szuperjó lesz, ha mehetek rá, mert az már 1,5 órás foglalkozás, megint kapnék egy kis löketett,- új kihívást! 

Még mindig iszonyú rosszul festek :-( fotókkal, inkább nem sokkollak benneteket.
Gyakorlatilag a farizmaim lesorvadtak, a jobb oldali gluteus medius-om szinte egy az egyben eltűnt, ami fontos stabilizáló izom a járásban, állásban...ezért még kicsit "bicebóca" vagyok. Asszimetrikus edzéseket végzek,h. utolérje a jobb lábam izomereje a balt.
Mindemellett az összes lábizmom sorvadt,-a bal lábam izomereje drasztikusan javul, a jobb kicsit lassabban követi. Iszonyú gyengék a combhajlító izmaim és a vádli izmaim, a talp izmaim is,- a jobb lábam musculus quadricepszének izomfejei 4-5 cm-rel "feljebb csúsztak" , annyit rövidült az izom a gyengülése miatt.
A feje régi helyén gödör tátong és a bőröm csupa ránc. Ijesztően csúnya!







Döbbenetesen gyorsan épül lefelé az izomzatunk, 1-2 hét leforgása volt az esetemben, nagyjából 5 kg izom lesorvadása. Bezzeg visszaszerezni  közel azt az izomzatot, nem ennyi idő lesz! 

4,5 héttel a műtét után a kezelő orvosom azzal a jó hírrel fogadott a viziten,h. annyira gyógyult a hegem,
megkezdhetem a vízi terápiát is. Nagyon megörültem neki, még aznap a habok közé vetettem magam :-)
Általában ezt csak 6 hét után szokták javasolni.
Mintha megéreztem volna, mikor a hosszú hétvégén hazamentem, beszereztünk nekem egy új úszódresszt, mivel a régit gyakorlatilag kifogytam.
Na, az is nagy kaland volt!
A győri Decathlon áruház próbafülkéje  enyhén szólva "japán design" ,még én a vékonyságommal is alig fértem el benne. Hol itt,hol ott "türemkedtem ki" a függönyéből,- ülve öltözni még mindig nem tudok, mert képtelen vagyok elérni a lábam, nem tudok lehajolni, leguggolni, és ülve nem tudom kinyújtani a lábam :-)) 
Fekve szoktam öltözni, dehát ez ott kivitelezhetetlen lett volna, így birkóztam az úszódresszel és gyors döntést hoztam, kevés próbálgatással, hosszas vizuális szemrevételezéssel.





Isteniek a "vízi balett" edzéseink,- iszonyú nehéz egyensúlyozási feladatokat végzünk vízi bucival, vízi kézisúlyzóval erősítünk...stb...nagyon hatékonyak a gyakorlatok az izomzat lazításában, nyújtásában.
Illetve a víz  felhajtó ereje miatt, a testünk töredékét kell csak megmozgatnunk, így az ízületeink tehermentesítve vannak. Úgy gondolom, h. ami mozgást egy kerekesszékes el tud végezni a vízben,
azt előbb-utóbb a parton is meg tudja csinálni, csak speciális gyakorlatokkal és rengeteg befektetett energiával kell növelnie izomerejét az adott izomcsoportban.
Pl. Én nem tudok szárazföldön még támaszkodással, némi karerő segítségével sem lábujjhegyre emelkedni,-
nagy élmény volt számomra,h. végre 4,5 hét után, a vízben minden különösebb erőlködés nélkül ez sikerült!


Fura élmény volt, az első vízbe menetelem,- évekig tanítottam óvodásokat úszni, jól úszom, most mégis annyira bizonytalan voltam. Nem a víztől féltem, hanem valahogy megváltozott a súlypontom, a vízfekvésem
a mozgáskoordinációm romlott, az izomzatom még gyenge és a műtéti területen rendkívül merev.
Egyelőre nem tudnék úszni semmilyen úszásnemben.
Előadtuk a "hattyú halálának" néhány felvonását,- összesodródtunk egypárszor a vízi bucikkal.
Kicsit féltem először, óvatos voltam ,mert a műtét utáni 6.hétig nem végezhetek törzsfordítást, h. megfelelően stabilizálódjon a gerincoszlopom. A vízben óhatatlanul is fordulhat az ember lánya, ha elveszti az egyensúlyát és billen, csobban, merül :-) 
3 alkalom vízi torna után kiállítottak nekem egy igazolást,h. vízbiztos vagyok, -ez azt jelenti,h. ezentúl egyedül is mehetek a szabadidőmben, önszorgalomból úszni.Juhéjjjj!!!! :-) 
Gondolhatjátok,h. mostantól uszonyt fogok növeszteni, esténként irány az uszoda! 


AMI NEM ÖL MEG, AZ MEGERŐSÍT!
Ha nem a jelenlevő helyzetben lennék (ezt hangsúlyozom), akkor még akár élvezhetném is ezt a helyet, hisz
egész nap azt tehetem, amit szeretek: EDZEK!
Tulajdonképpen ez olyan, mint egy edzőtábor, csak nem élsportoló vagyok és versenyre készülök, hanem a felépülésemért küzdök és az életem újrakezdéséért!


Nagyjából egy napom:

7.30 körül reggeli 

Délelőtt: 
45 perc láb és farizom erősítés Therapy master-en  ( ez a gyógytornászok TRX-e :-)
20-30 speciális gerinctorna ( lapockazáró és gerincmerevítő izmok erősítése, mobilizálás...)
45 perc speciális konditermi erősítés 
45 perc vízi torna  (heti 3x kötelező+ nekem most már fakultatív is)


12¨ körül ebéd


ebéd után: 
30 perc biciklizés 


16¨ körül uzsonna
18¨ körül vacsora (plussz hasbaszúrom magam vérhigítóval 3 hónapig!) 


Önszorgalomból minden d.u./este:
- lépcsőn járok 4,azaz 4 db lépcsőfokkal kezdtem után lépegetéssel, mint az ovisok és 
  a könyökmankóról karral toltam fel magam :-) a tricepszem és az alkarom irtó erős is lett ;-)
   Jelenleg 4x 26 lépcsőfokot teszek meg fel-le váltott lábbal lépve,1 bottal,alig támaszkodva,
   plussz    2x 26 lépcsőfokot fel-le oldalazó járással,h. a comb közelítő és távolító izmaim is örüljenek.


- 1 órát erősítek gumikötéllel, gumiszalaggal, dynair-rel.
- 45 percet a futópályán és a füvön "járás iskolázok"
Hogy mi ez?
Atléta voltam 10 évig,- kipattant a fejemből, ha létezik futóiskola, akkor miért ne lehetne "járás iskola" is!
Kitaláltam speciális gyakorlatokat, persze itt nem árulom el őket ;-) amiket 2 könyökmankóval járva is tudok kivitelezni,- gyalogolok körbe a futópályán és szakaszonként, mint egy fartlek edzésnél elvégzem a gyakorlataimat. 
Arra nem gondoltam,h. a szobáink ablaka, pont a pályára néz,- a szobatársam, Marcsi,meg is jegyezte első alkalommal, mikor látott,h. milyen furán sétáltam az udvaron :-)))


 Therapy master-en








 

1 megjegyzés:

  1. Szia Patrícia,

    Andi cikkét olvastam az FT corneren, a kommenteden keresztül keveredtem a blogodhoz.
    ÚRISTEN!!!!
    Azóta nem térek magamhoz. Komolyan majdnem elsírtam magam, miközben olvastam, pedig nem vagyok egy puhány csaj.
    Te nagyon kemény vagy, egész életedben sportoltál, nem piti sportokat, erős vagy, én ebben 1000%-ig biztos vagyok. Az izom nem felejt, csak idő kell neki. Tudom, hogy fel fogsz épülni! A nehéz ebben az, hogy ott a család, a kisfiad (átérzem, mert az enyém is kb akkora).
    Szombaton megfordult a fejemben, hogy hol vagy. Te minden TRX-es rendezvényre el szoktál jönni.
    Szóval veled vagyok lélekben!!!
    Hajrá, ez olyan most mintha visszafelé futnád a maratont. Majd egyre könnyebb lesz, de tudom hosszú az út.
    Kitartás!

    Kinga

    VálaszTörlés