Rendszeres olvasók

2011. november 12., szombat

Tiszta vizet a pohárba

 Tudom,nem erre számítotok, de egy kis kitérőt teszek... 

Mint ahogy ez lenni szokott halandó emberi társadalmunkban, vannak kedves segítőkész emberek és akadnak áskálódó hátunk mögött beszélők.
Kicsi ez az ország, a kígyó is beleharap saját farkába, minden info visszaáramlik, így hozzám is érkezik 
pletyka...mit beszélnek a népek...



Tiszta vizet  öntök a pohárba :-) csak hogy ne kelljen találgatni.

Nem, nem sportbaleset ért, csak feltettem egy dobozt egy pultra.
Nem, nem volt rossz mozdulat, minden edzés után feltettem ezt a dobozt erre a pultra.
Nem, nem volt nehéz, 2db kicsi számítógép hangfal volt benne.
Nem, nem hajtottam túl magam, aznap nem is edzettem, csak edzést tartottam.


Tények:

Évekig fájt a derekam lumbális részen, évek óta "ki volt szakadva" jobbról 2 csigolyaívem, ez nem sérv, ezzel életünk végéig is ellehetünk megfelelő gerinctornával, -én is viszonylag tünetmentes voltam kb. 12 évig.
Mindig csak fekvő rtg. készült a gerincemről, így hiába jártam orvostól orvosig, csak tünetkezelést kaptam...magyarul itt egy krém kenje be, itt egy gyógyszer vegye be....de az okát senki nem tárta fel.
Mígnem rátaláltam egy lelkiismeretes mozgásterapeuta dokira tavasszal, és Ő álló rtg-hez ragaszkodott.
"Maszek" nagy nehezen sikerült elintézni a rtg-t és kiderült az igazság!
Velemszületetten a jobb csípőm vápája sekélyebb a balnál, és 1 cm különbség van a 2 csípőm között.
Dr. Kovács Gellért www.mozgasszabadsag.hu csak ajánlani tudom!
Mindehhez 37 év kellett,h. megtudjam, pedig tucat orvos megvizsgált és számtalan fekvő rtg. készült rólam.
Mégis magam fedeztem fel,h. féloldalasan guggolok,- egyik térdem előrébb csúszik a másiknál és egyik csípőm feljebb kerül a másiknál...ezért fordultam Gellérthez.

Sokat segített Gellért az okfeltárásával, a derékfájdalmaim teljesen megszűntek, mindent tudtam továbbra
is sportolni. De tudtam,h. előbb-utóbb elkerülhetetlen a sérv, mert 37 éve nyíródnak féloldalasan a csigolyáim és ez már statikai elváltozásokat eredményez. 

Ha évekkel ezelőtt derült volna mindez ki egy sarokemeléssel ki lehetett volna korrigálni, és ma nem 
lennék ebben a helyzetben. Ami nem öl meg az megkeményít! Ebből is csak tanulok és erősödök általa.

Szóval a híresztelésekkel ellentétben nem a súlyzós edzésektől, nem a TRX edzésektől ....stb... lett a sérvem!
Sőőőőt, a sport által sikerült eddig húznom az időt, kész csoda, h. csak most lett.

Átlag esetben egy gerincsérvműtét félórás és 3 nap múlva saját lábán távozik a páciens,
az én esetemben nem ez történt, de ez iszonyú ritka.



Szarvas prof. szerint az történt,h. mikor feltettem azt a nevezetes dobozt, kitüremkedett a sérvem,
ami kiszakadt volna és jóval nagyobb lett volna, mint lett. De erős volt a gerincmerevítő izmom, ami 
függőlegesen halad a gerincoszlopunk mentén,- és mint egy íj megfeszült és visszacsapta a sérvem, így
nem tudott kiszakadni, viszont sajnos egy idegrostot berántott  magával, és így lettem néhány napra 
teljesen béna mindkét lábamra és kell újra tanulnom járni,egyensúlyozni...

Nagyon-nagyon röviden ennyi az igazság.

Egy kis funkcionális anatómia : -)
Érdekes info-k bonyolult szervezetünkről,- az ember egy csoda!

Az izmok mozgatásának idegrendszeri alapjai vannak.Bár a szoros értelemben vett mozgási szervrendszerhez általában nem soroljuk az idegrendszer elemeit, az idegi működések nélkülözhetetlenek a mozgások megtervezése és kivitelezése során.
Idegi működéseknél beszélhetünk:
-központi ( centrális ),
-környéki ( perifériás ) 
-zsigeri (vegetatív, autonóm ) idegi folyamatokról.
 
A mozgások kivitelezésében az agy és a gerincvelő által alkotott központi idegrendszer, valamint a hétköznapi értelemben vett idegek által alkotott környéki idegrendszer vesz részt az izmokkal szoros együttműködésben. A központi idegrendszer által kiadott utasítást a környéki idegrendszer juttatja el a végrehajtó elemekhez, az izmokhoz. A környéki idegekben futó mozgató idegrostok végső soron közvetlenül az izomrostokhoz futnak. A mozgások finomsága attól függ, hogy egy idegrost hány izomrosttal tart kapcsolatot: a szemmozgató izmoknál szinte minden izomrostot külön-külön idegrost vezérel, míg a durva mozgásokat végző izmoknál, mint pl. a nagy farizom, egy idegrost több száz izomrostot is ellát.
A mozgások összerendezése, koordinációja, a járás összetett mozgásforma. A központi idegrendszer által kiadott utasítások lehetnek tudatosak, akaratlagosak, de lehetnek akaratunktól függetlenek, reflex által kiváltottak is. Izomreflexnek hívjuk az olyan folyamatokat, ahol a vázizom külső erő által (pl. ütés) való megmozdítása az izomrostok között elhelyezkedő receptorok révén, a környéki idegek érzőrostjain keresztül olyan ingerületet juttat el a központi idegrendszerbe, amely ott újabb mozgást kiváltó választ hoz létre. A kiváltott válasz a környéki idegek mozgató rostjain keresztül jut vissza az izmokhoz. Az itt leírt folyamat alapvető fontosságú a mozgások összerendezésében, a mozgáskoordinációban, mely tudatos elemeket és reflexeket egyaránt tartalmaz. Járás alkalmával, elinduláskor a láb emelését akaratlagosan indítjuk el, azonban a súlypont áthelyezésekor már reflexmechanizmusok is szerepet játszanak: ahogy az egyik láb leér a padlóra, mozgása reflexszerűen leáll, és a végtag támasztó feladata kerül előtérbe, ugyanakkor elkezdődik a másik láb felemelése a padlóról. A testhelyzet is csak állandó, apró módosításokkal és állandó izommunkával tartható fenn, melyben az egyensúlyozó szerv is kulcsszerepet játszik. A mozgáskoordináció tehát bonyolult, állandó munka, mely a központi és a környéki idegrendszer, valamint a vázizmok folyamatos együttműködését igényli.



Hát, ezért kell nekem újra tanulnom a mozgásmintáimat, mert egy kis idegrost ennyi mindent képes
befolyásolni. Szerencsére létezik, úgy nevezett ideg-izom emlékezet, ami segíti a gyógyulásomat, és minél 
nagyobb mozgáskultúrával rendelkezünk, annál könnyebb egy kis "emlékezést" kicsiholni a bonyolult szervezetünkből.








5 megjegyzés:

  1. Jól érzem magam,h. ezt leírtam és innentől kezdve nem érdekelnek a rosszindulatú pletykák :-)
    pusssz.Patt.

    VálaszTörlés
  2. Kitartás Patti! Bár nem hiszem, hogy erre téged külön emlékeztetni kellene:) Tuti, hogy te megcsinálod!

    VálaszTörlés
  3. Az én tapasztalatom dr. Kovács Gellérttel (oszteopata / csontkovács) nem volt jó. Nekem semmit sem segített a kezelése, viszont horror összeget fizettem ki érte. Az elején azt mondta, hogy ez sima ügy, ezért bíztam benne, de kár volt. Igaz volt egy pozitívuma is a dolognak, méghozzá nem rontott el semmit! Ha valaki mégis hozzá akarna menni, akkor kérjen pénzvisszafizetési garanciát. Bár nem hinném, hogy adna, mert a pénzt nagyon szereti... Finoman szólva a stílusa sem volt túl megnyerő a számomra.

    VálaszTörlés
  4. Szia,gondolom ez a sérülés már a múlté- csak kiváncsiságból megkérdezhetem, végül mi az ami segített Gellérttől vagy máshonnan a csipőasszimetrián és ezzel járo gerincproblémán?

    VálaszTörlés