Rendszeres olvasók

2011. december 1., csütörtök

Nagy csoportos lettem :-)

Három hetet várakozó listán töltöttem , mert nem volt szabad hely,
a héten végre "nagy" csoportos lettem.
Eddig "kis" csoportos tornafoglalkozásra jártam  a konditerembe.
Ez nem a csoport létszámára utalt, hanem csak 45 perces volt az óránk.
Végre -végre átkerülhettem hétfőn a "nagy" csoportba, itt 1,5 órás
kondiedzésünk van. Nagyon -nagyon élvezem, sokkal több a kihívás :-)

                                                          2011.11.30.

Eleinte a "kis" edzéseken 5 percet kellett taposnom az edzéstervem szerint, majd belepusztultam, de egyre jobban ment. Mivel a bal lábam jóval erősebb (nagyjából 4x-ese az izomereje a jobbhoz képest,-de a régi önmagát még persze meg sem közelíti ) ezért a taposó bal tappancsát 3-as, a jobb tappancsát pedig 1-es
erősségre tettem. Első alkalommal,- mikor kis híján belehaltam az akcióba,- 170 lépést tettem meg a géppel,
ez nagyon gyenge teljesítmény. Ez azt jelenti nagyjából, h. 2mp-enként tettem meg 1 lépést,-na jó nem teljesen igaz, mert 1x meg is álltam.
De nem is ez a lényeg! Az 5 perces taposásom felfejlesztettem 365 lépésig! Vagyis több, mint a duplájára
max. 2 hét alatt.
Mióta pedig "nagy" csoportos vagyok 10 perces taposási penzumom van. :-O
Hétfőn, az első alkalommal megint kis híján belepusztultam, a bal tappancsot nagy merészen kapásból 4-es erősségre tekertem ( ha lúd, legyen kövér alapon,- kell a kihívás ) a jobbot csak 1-esre mertem tenni a dupla futamidő miatt. Végigcsináltam, nem álltam meg, nem emlékszem már pontosan, de 400-nál vmivel kevesebb lépést sikerült megtennem. Kipurcantam!
Ma volt a 4. napom a "nagy" tornán, - mini challenge-et csináltam magamnak :-) feltekertem a bal tappancsot 4-esre a jobbot 2-esre és így SIKERÜLT legyőznöm magamat, 507 lépést tettem meg.
Úgy döntöttem,h. asszimetrikusan edzem a lábaimat, mert ha mindig nagyobb terhelést kap a bal, mert erősebb, akkor egyre erősebb is lesz, de a jobb sohasem fogja utolérni :-O

Heti 3x járok "sellőképző" vízi tornára. Ha este marad energiám 1-2x elmegyek még úszni is önállóan,
ilyenkor 30 hosszt szoktam leúszni 1hossz mell-1hossz hát rendszerben. Egyelőre ezt a 2 úszásnemet tudom kivitelezni, mert törzsből még mindig nem tudok fordulni.
Ne ijedjetek meg :-) nem lettem távúszó bajnok, csak 25 méteres a medence, vagyis 750 métert rovok le alkalmanként,- nekem ez most épp elég fárasztó. Mindig úgy érzem,h. jól bírom, aztán, mikor a lépcsőn ki kell mennem a medencéből, mintha betonba öntött lábakon járnék :-) de jó érzés!



Rá kellett döbbennem, h. még az érzelmeink is összefüggenek a gerincvelővel,- persze eddig is tudtam, de most érzem is. ( mivel nem csak mozgató, hanem érzőidegrostok is találhatók itt )
Ha megijedek vagy félelem tölt el, furcsa érzésem van, a keresztcsonttól kezd felkúszni a gerincoszlop mentén a nyakam felé vmi feszítő-nem fájó-bizsergő érzés...az idegek harca! 
Remélem idővel regenerálódik a gerincvelőm és elhalványul ez a kellemetlen érzés.
Ráadásul úgy érzem érzékenyebb is lettem idegileg, hamarabb elsírom magam, és ezt tutira az idegek számlájára írom, mert jellemben nem változtam.

Az a jó kis kórházi, rehab intézeti koszt!
Nagyjából 5 kiló izom cuppant le rólam 1-1,5 hét alatt a bénulásom idején.
Fehérjedús étrendet választottam, ennek ellenére csak fél kilót sikerült visszaszednem :-O
pedig eszek becsülettel.

Egy napi kaja itt pl. tegnap: 
reggeli: kristálycukros briós (brrrr...), vaj, tejbegríz, 1 pohár kakaó,
tízórai: 4 db babapiskóta  (???)
ebéd:  borsóleves, gombapörkölt csigatésztával és egy szelet vékony hús,
uzsonna: sütőtök
vacsora: 1 szelet kenyér, 1 szelet zalai felvágottal, mini margarinnal,

NO COMMENT, h. ez mennyire fehérjedús és egészséges!
Azt azért megtudtam, h. nagyjából 500 Ft / nap / fő -ből kell kihoznia a szakácsnak a kosztot!
Na ez elég durva! :-OOO

A múlt héten végre megismertem személyesen is blogbarátnőmet, úgy elbeszélgettük a fél délutánt, mintha 100 éve ismernénk egymást. Teljesen hasonló a gondolkodásunk, azonos hullámhosszon mozgunk. Vannak emberek, akik első pillantásra olyanok nekem, mintha mindig is ismertük volna egymást.

A héten nem volt személyes gyógytornászom, mert Évi továbbképzésen van.
Hát, nagyon hiányzott, de becsülettel elvégeztem mindent, amit Vele is szoktam délelőttönként.
Elhatároztam, h. mire megjön le fog esni az álla, mennyit sikerült fejlődnöm.
Csak nehogy azt mondják, h. "hé, ha egyedül ennyit fejlődtél, akkor haza is mehetsz", mert azt még nem szeretném...szükségem van még Évi segítségére.
Ha bot nélkül, bicegésmentesen tudok járni, akkor hazamegyek és folytatom egyedül a felerősödésem.

Na, szóval, annyit erősödtem a múlt hét óta, h. egy bottal bicegés nélkül tudok menni, ha nagyon figyelek a mozgásminőségemre. Le tudok jönni a lépcsőn BOT NÉLKÜL! Fel még nem ;-)
És nagy tervem,h. hétfőre, mire Évi megjön megpróbálom négykézláb helyzetben hátraemelni a jobb lábam, mert ez még nem megy, csak csúsztatással. Még van pár napom :-)

                                                     2011.11.30.


Kicsit bánom, h. nem videoztuk le a mozgásom fejlődését a bénulásomtól.
Egyre többször kérdezik tőle, h. "és mennyire voltál béna?" .
Őszintén szólva ezt a kérdést nem értem. A béna ember mozgásképtelen és nem érez érintésre semmit.
Az én esetemben deréktól lefelé voltam "tésztaláb", mint egy bábú, a tapintást sem éreztem, katéterem is volt...a lábujjamat sem tudtam megmozdítani, nemhogy a lábaimat. Kézzel pakoltam odébb, a csípőmet sem tudtam megemelni, karral emeltem meg magam, ha meg akartam fordulni az ágyban.
Nehéz ezt érzékeltetni, mintha nem is a saját lábam fogtam volna meg, a kezem érezte,h. fog, de a lábam nem érezte, h. azt fogja.

Az e heti edzésem leírom, ha már video-im nincsenek,tudjam követni a fejlődésem, mert feledésbe vész nekem is.
Hétfő:
45'     Vízi torna
45'     Lábizom erősítés bokasúllyal (bal) és anélkül (jobb)
1,5 ó. Konditermi torna
30'      Mc Kenzie (speciális gerinctorna)
10'      Nyújtás

Kedd:
1,5 ó.  Konditermi torna
30'       Mc Kenzie torna
10'       Nyújtás

Szerda:
30'     Mobilizáló gerinctorna
30'     Szobabringázás
1,5 ó. Konditermi torna
20'     Lépcsőjárás a lépcsőházban
45'     Úszás

Csütörtök:
1,5 ó. Konditermi torna
45'     Vízi torna
15'     Úszás
30'     Mc Kenzie torna
15'     Lépcsőn járás
10'     Nyújtás

Péntek:
30'    Mc Kenzie torna
10'    Nyújtás
30'    Szobabringázás
1,5 ó. konditermi torna

Nagyjából ez az edzésprogramom jelenleg :-) plusz a hétvégi mozgás.

3 megjegyzés:

  1. Szia Patrícia!
    Örömmel olvasom, hogy ilyen szépen javulsz! Egyszerűen hihetetlen a kitartás, ami benned van! Azt hiszem, mindenki tanulhat tőled, példaértékű a hozzáállásod! Folyamatosan nyomon követem a blogodat és egyszerűen fantasztikus, milyen szépen gyógyulsz! Az írásod mindenkinek erőt ad, így nekem is, nagyon sokat!
    Majdnem elfelejtettem: Tegnap volt a "Kapkodd" verseny és képzeld 3-ak lettünk!! Nagyon ügyesek voltak a gyerekek!
    Csak így tovább, Patrícia! Egy hatalmas, gyógyító ölelést küldök! :) Sok puszi: Adri

    VálaszTörlés
  2. Szia Patti!

    Minden tiszteletem a tied, mert az a sok erő, amit tanusítasz az nem mindenkiben van meg és ez a gyógyulás(od) titka! Így tovább! Látom, olvasom..., hogy sokan állnak melletted és ez is fontos! Amint látom, továbbra is edzésben vagy, azaz a sport a felépülés része. :-)
    Kitartásod soha ne hagyjon el! Mindig legyen elég erőd a további akadályok leküzdésében!
    Kívánok neked nagyon boldog, szép napokat és mielőbbi teljes gyógyulást!
    A pozitív energiát pedig küldöm!!! Puszillak Szandra

    VálaszTörlés
  3. Szia Patrícia!

    Nagyon Örülök, hogy így javulsz! Le a kalappal előtted a kitartásodért. Büszke lehetsz magadra nagyon. Soha ne add fel !
    Puszi Etelka

    VálaszTörlés