Rendszeres olvasók

2011. december 22., csütörtök

KALANDTÚRA

Karácsony közeledte miatt 3 kerekesszékes barátom el szeretett volna menni shoppingolni a Mammutba.



 
Marcsi barátnőm elkéredzkedett a kezelő orvosunktól, aki azzal a feltétellel engedte el őket ( itt mindig engedélyt kell kérnünk a távozásért, hisz az orvos-nővér felelőssége lenne, ha vmi érne bennünket ), ha "járó ember" kíséri őket. Felajánlottam, ha ez kell, szívesen leszek az "anyukájuk" :-) bár megjegyzem, ők a kerekesszékkel sokkal biztonságosabban és gyorsabban közlekednek, mint én a botommal. Megkaptuk az engedélyt, bevásároltunk. Odafelé a kocsiban elmeséltem nekik,- a Párommal egyszer úgy jártunk a M.O.M. többemeletes parkolóházában, annyira beszélgettünk, mikor kiszálltunk az autónkból, h. nem jegyeztük meg a parkolási szektorunkat. Laza egy órán át kerestük a saját autónkat, gőzünk nem volt, hol lehet. :-) Jót röhögtek az eseten :-)
A vásárlás után derült ki, h. az események megismétlik önmagukat, ugyanis egyikünk sem jegyezte meg hova parkoltunk :-D 40 percen át "ismerd meg a Mammut parkolóházát" c. játékot játszottuk. Kalandos volt, úgy elfáradtam, mintha túráztam volna egy délutánt a Bakonyban. Az üzleti szintek 3 emeleten voltak, a parkoló 2 emeleten,- de hogy ne legyen egyszerű az autókeresés a parkolók az üzletekhez képest félemeleten voltak, vagyis a -1P az nem egyezett a -1 üzletivel :-))) eltelt egy kis idő, mire erre rájöttünk! :-S Na és nem mindegyik lift állt meg a parkolóknál, ezért lifbe be-liftből ki és át egy másikba című játékot is eljátszottuk. A dolgok pikantériáját még az is tetézte, h. a parkolós liftekbe a 3 kerekesszék+jómagam csak lapjával fértünk be. Na de szó szerint! Ezért oldalazva ugráltak be Marcsi, Szabi és Gábor a liftbe, amitől kis híján frászt kaptam, mert minden egyes rázkódásnál úgy éreztem leszakad a lift.
Konklúziót levontuk: tágul a tér :-) ahová úgy érzed már nem férsz be, még képes vagy vhogy összegyömöszölődni és beférsz.
Kalandos volt ez a kis vásárlási túra, rég nevettem ennyit :-D

Na ez az "extranagy" lift, 13 személy volt ráírva :-) beférésnek :-O lehet,h. "extravékony" emberekkel számoltak, lapjával.

A karácsonyi vásárlói forgatagban figyelgettem az embereket, - megbámultak minket: 3 kerekesszékes+egy sánta! Egyesek lopva, félve oda-odanéznek, mások átnéznek rajtunk, nehogy "roki"-t lásson ...nem értem.
Azok az emberek, akik bámultak minket savanyúak, életuntak, szomorúak voltak, akikkel én voltam csupa életkedv és vidámság, viccesség, annak ellenére,h. "székben" ülnek! Kimerem jelenteni: Teljes Életet élnek ! -köztük élek 3 hónapja lassan. Az itteni barátaimról, ismerőseimről elsőre ezek a szavak jutnak eszembe:
-          toleráns-vidám-összetrató-segítőkész-jóindulatú társaság. Bár az is igaz,h. akad itt is gonosz-rosszindulatú-kicsinyes emberfajta... de megfigyeltem, ők mind idős-megkeseredett emberek...vagyis nem fiatalon rokkantak meg...akik fiatalon kerülnek kerekesszékbe ők mind életvidám népség. Vhogy átértékelődik az ember világképe, ha csökkent képességű lesz, akár rövid időre is...én úgy érzem türelmesebb, rugalmasabb, toleránsabb lettem. Néha elgondolkodom ezen: lehet ezért kerültem ebbe a helyzetbe,h. ezt megtanuljam?! 

      Évi, a gyógytornászom azt mondta "háztartási béna" vagyok,- ez annyit takar, h. önállóan el tudom látni magam, de bottal járok :-D na, de már nem sokáig :-D mert oké, h. türelmet tanulok, de egyszer minden türelem elfogy! 
      
       Folytattam a múlt héten elkezdett Fegyencedzésem,-tetszik,- az újdonság erejével hat rám, pedig a gyakorlatok nagy részét ismertem eddig is...de vhogy jólesik ,h. nem csak gyógytornázok...
2     2011.12.19.     2 x 10 Vízszintes húzás  ( nem volt nehéz,de mivel féltem a derekam...marad ez )
                               1 x   5 mp varjútartás
                               1 x 10 mp varjútartás    ( először tartottam tőle, a félig fordított testhelyzet miatt, így gerincvelősérültként...de ha lassan növelem az időt, nem lesz gond :-)  
       2011.12.21.     2 x 15 fekvőtámasz  / 3.fokozat / középhaladó 
                               2 x 20 térdemelés fekvésben / 2.fokozat / középhaladó

                                                             Varjútartás
       

       Szóval fegyenckedek :-) egyelőre heti 3x, mert mellette mást is tornázok, aztán majd meglátom milyen ütemben tudok regenerálódni, hogyan tér vissza az erőm. A héten a konditermi edzésen is új gyakorlatokat kaptam, nagyon tetszenek, ismét nehéz feladatok elé állítottak a sportfoglalkozás gyógytornászai Zsuzsa és Györgyi. Szeretem az új kihívásokat, felspanol, attól tudok folyamatosan fejlődni.

      
         Na, pl. ez is Györgyi egy "találmánya" :-) egyensúlygyakorlat dynair párnán, közben lábleengedés váltott
     lábbal, bokasúllyal, miközben ellenkező karhúzás hátrafelé gumiszalaggal. Sokkal nehezebb, mint így a fotón kinéz. :-)
      BÉKÉS, MEGHITT ÜNNEPEKET ÉS ÉLETVIDÁM, IZGALMAS ÚJ ÉVET MINDENKINEK! 
      Ne tömjétek tele túlságosan a hasatokat ünnepi koszttal és az újévi fogadalmaitok közé soroljátok be a SPORTos életmódot is! :-)


     





     

B

3 megjegyzés:

  1. Kedves Patrícia!

    Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok Neked és a családodnak! Etelka Győrből!

    VálaszTörlés
  2. Drága Patti!

    Nagyon büszkék vagyunk a kitartásodra, és a továbbiakban is nagyon szorítunk neked és örülünk a szép gyógyulásodhoz, ami ha lassan is de biztosan fejlődik...Boldog Karácsonyt!..Sokszor puszillak!

    Üdv:Gábor

    VálaszTörlés
  3. Köszi Etelka és Gábor :-) minden jó szó számít és energiával tölt el !
    Patt.

    VálaszTörlés