Rendszeres olvasók

2012. február 21., kedd

KÉNYSZERPIHENŐ

2012.FEBRUÁR 14-én megkezdhettem Győrben a rehabilitációs kezeléseket,- szerencsémre ismerek egy  kedves, segítőkész, lelkiismeretes reumatológus doktornőt. Így sikerült, különben...még... 23-án megyek csak az idegsebészemhez kontrollra, aki kiírhatná a kezeléseket....
Örültem nagyon! Aztán jött a hidegzuhany, belázasodtam...én, aki soha életemben nem voltam lázas, 2 napig fel sem bírtam kelni...nem volt mit tenni, meg kellett szakítani a kezeléseket és majd gyógyulás után ismét jelentkezek rehab-ra :-) Akkor nagyon bosszantott, nem bírom a tehetetlenséget :-) dehát, ki bírja... kényszerpihenő...

Tegnap volt nálam egy gyógytornász barátnőm, akivel beszélgettem a regenerálódásról és az erősödésemről, nem vagyok papírforma...megjegyzem nem is szeretnék :-) elméletileg az idegsejtek havonta 1mm-t tudnak megújulni...igen!igen! Utánaszámoltam, elvileg kb. 1métert kellene regenerálnia a szervezetemnek, vagyis 1000 mm-t, az 83 év !!!!!!!

Tehát, megint alapállapot :-) rehabilitációs kezelésre várok!
Addig itthon ismét tornázok, edzek :-D tele vagyok energiával, olyan sosincs,h. nincs kedvem mozogni!
Belegondoltam, az tök gáz lenne, ha lusti-tvfüggő lennék, aki nem szeret mozogni, biztos mindig halogatnám az edzést és 3x 10 lábemelés után várnám az eredményt...
Így is nagyon zavar,h. sokkal gyorsabban kimerülök, mint régen, pl. vasalás-főzés-mosás-porszívózás után muszáj pihennem és úgy tudok elkezdeni edzeni...nekem ez nagyon fura és szokatlan!

A győri rehabon sem kecsegtetnek semmivel :-) szépen mosolyogva mondta a gyógytornászom, h. 1-1,5 év alatt állhatok helyre. Mondtam neki, h. sajnos annyi időm nincs...kb. úgy nézett rám ,h. nyugi, anyukám, majd rájössz. A reumatológus doktornő őszintén mondta, h. nem tudja megsaccolni sem a gyógyulási esélyeim és azok időintervallumát, mert hisz itt sem tarthatnék, ahol most tartok a teljes bénulás után...mégis itt vagyok...
Nem akarok megbántani egyetlen gyógytornász ismerősömet sem, mert akad egypár :-) , de miért beszélnek olyan l-a-s-s-a-n a gyógytornászok, mintha kb. 70éves lennék és fogyatékos? Olyan gyakorlatokat végeztetnek velem, és olyan tempóban, mintha Mariska néni lennék egy nyugdíjas otthonból...
Olyan fura, ha egy fiatal, sportos nőszemélyt kell rehabilitálni ? Kakukktojásnak érzem magam!
Az OORI-s gyógytornászom (Évi) egy szuperkivétel volt, ő kinyírt rendesen :-) nagyon szerettem is Őt! Etalon!
Amúgy a mozgásszervi rehab tele van túlsúlyos emberrel, muszáj leírnom,h. a térd, csípő és egyéb problémák java része orvosolható lenne egy kis fogyással, vagyis életmódváltással, mozgással, nem-zabálással....nem mindegy az ízületeinknek,h. 50-60 vagy 90-100 kilót kell cipelniük egy életen át! És mindenki csodaváróóóó...a masszőr keze legyen varázsló, a passzív kezelések népszerűek...a tornát senki sem kedveli :-)

Edzésnaplóm a kényszerpihenő előtt és közvetlen utána :-)

2012.02.11.szombat / 
-30-40' gyaloglás
- háztartás nap :-)

2012.02.12.vas. / otthon 
- 1 óra edzés: gerinctorna + gimnasztikai erősítés+ F.e.
F.e.: 2 x 10 szűk fekvőtámasz (6.! szint)
        3 x  8  felemás fekvőtámasz labdával (7.!szint)
        1 x 12 teljes guggolás
        3 x 15 félguggolás
        4 x 10 hosszú híd
        4 x 20 térdemelés
-tigris, rák,pók,bölcső, Kobra a háztetőn,

2012.02.13. hétfő/ Győr
- 2 x 30 ' gyaloglás
- 20'       gerinctorna
- 2 x 30' gyaloglás ( a hóban gyaloglás eléggé kihívás 2 bottal :-O )

2012.02.14.kedd/ Győr rehab.
- masszázs + szelektív ingeráram terápia
- 2 x 30' gyaloglás
- 2 x 20' gyaloglás

2012.02.15.szerda/ Győr / Híd u. rehab.
- 2 x 30' torna ( egyensúlygyakorlatok )
- 30' vízitorna
- masszázs
- szelektív ingeráram terápia
- mágnes terápia

És kidőltem :-( láz! arcüreggyulladás, légcsőhuruttal megspékelve :-)

2012.02.19. vas. / Győr
- regenerációs edzés!!!
- gt. + erősítés + F.e.
F.e.: 4 x 10 szűk fekvőtámasz
       4 x 10 hosszú híd
A láberőm javult, mióta hazajöttem, de körméretre semmit, de semmit nem változott. ijesztően vézna, izomsorvadt! :-O

2012.02.20.hétfő/ Győr
- 1,5 óra gyaloglás ( 2 bot )
- 1 óra edzés: gt.+TRX+F.E.
F.e.: 4 x 15 térdemelés a konyhapulton támaszkodva
       4 x 15 TRX guggolás
       4 x 12 szűk fekvőtámasz
       4 x 10 húzódzkodás TRX-en törökülésben ( ez új találmányom és nagyon brutális )

Voltam a mozgásterapeuta dokimnál is, Ő is hitetlenkedett az esetemen, csupa szerencsétlen véletlen egybeesés vezethetett idáig :-)

Úgy szeretnék már végre szaladni, ugrókötelezni, súlytemelni, TRX-ezni, síelni, korcsolyázni, és elfelejteni ezt az egészet :-) az ismerőseim az utcán leállítanak és csodálkozva kérdezik: "síbaleset" és mivel belefáradtam  magyarázkodásba, csak annyit mondok: "hosszú történet, de már jól vagyok és egyre erősebb!"
ELŐRE NÉZEK! :-)

Ez most az új motivációs fotóm! :-) ŐŐŐŐ, 83év múlva ilyen leszek, ha regenerálódtam ;-)
most gyakorolok rá :-)



      
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése