Rendszeres olvasók

2012. február 11., szombat

DISCUS HERNIA, azaz gerincsérv A-Z-ig

A minden követ megmozgatok stádiumban vagyok a 100%-os gyógyulás érdekében!
 és ugyebár...Amit az emberi elme képes kigondolni, azt képes megvalósítani!!!

Hazakértem magam a rehab.int.ből és mivel 3 hétig várnom kell az idegsebészemre, aki műtött, elindultam más irányba. 3 vonalon haladok :-D semmit nem bízok a véletlenre!
GYORSAN kell rehabilitálódnom, közeleg a kijelölnt időpontom,amikor újra szeretnék dolgozni! 


1. önrehabilitáció ( edzés, Mc Kenzie torna...)
2. mozgásterapeuta orvosommal a sérülésem okát szeretnénk megszüntetni, ami egy velemszületett csípőprobléma, amire így 37év után derült fény... :-) de legalább most tudjuk.
3. reumatológus doktornőmmel komplex rehabilitáció ( mágnes terápia, ingeráram kezelések, vízitorna...)

Ma elgondolkodtam azon, vajon vannak-e véletlenek, "mákos" vagyok és a megfelelő embereket ismerem, vagy mindennek oka van. Arra jutottam, h. Minden okkal történik, csak nem biztos,h. adott pillanatban átlátjuk a miértjét. Ennyi véletlen nem játszhat össze! Ismerem Gellért dokit, Ágnes dokinőt, pont gyógytesi szakos vagyok, tegnap a postás egy kedves-régi ismerősömtől hozott egy csomagot, benne egy könyvvel, amit nagyon szerettem volna elolvasni, de nem tudtam megszerezni :-) pedig ezeréve nem találkoztunk, 1x e-mailben lelkitámaszt nyújtottam neki, meg 1-2 edzésbéli tanácsot adtam a térdműtétje után...és úgy érezte visszahálálja :-) KEDVES, ŐSZINTE GESZTUS! Köszi Márti :-) írtó jó a könyv,  Azt hiszem erre mondják, h. amit teszünk másokkal, azt mind visszakapjuk az "Élettől".


Ajánlom Mindenkinek, érdekes!



Szóval Discus Hernia extrém-durva kivitelben.
Az esetek 90%-ban a gerincsérvműtét 30 perces és 2 nap múlva a beteg a saját lábán hazasétál,
utólagos gerinctorna javasolt.
Az én esetemben is 30 perces műtét volt. De fura az esetem, mert nem szakadt ki a sérvem, ezt elvileg nem is indokolt műteni, mert Mc Kenzie tornával visszaszorítható. Szóval csak kitüremkedett, de mivel egy idegrost megsérült, sajnos azonnal lebénultam mindkét lábamra. Nem műtöttek meg azonnal, mert a dokik is értetlenül álltak, ezért 24 órát várnom kellett, de nem tért vissza sem érzésem-sem mozgásom, így mégis műtét volt. Sajnos nem mindegy,h. egy ideggyök 1-2 órát van nyomás alatt, vagy 24 órát, nagy mértékben, hónapokkal nő emiatt a regeneráció ideje. 4 hónap és egy hét telt el azóta és megtanultam járni, nincsenek fájdalmaim, de a jobb lábam brutálgyenge, izomsorvadt...
Az orvosaim szerint, ha nem lenne sportos múltam 1-1,5 év a regeneráció, ha egyáltalán beszélhetünk ebben az esetben teljes felépülésről...sajnos vki katéteres marad, vki bottal járó...attól függ milyen idegpályák sérülnek, én félévet tűztem ki magamnak célul a rehabilitálódásra.
MINDEN SÉRVES BETEGTÁRSAMAT   BÍZTATOK, H. NE ADJA FEL! 
Minden eset más, de az adott helyzetből ki kell hoznia maximumot!
1. fontos az okok megszüntetése, általában boka, térd, csípő...stb probléma miatt bomlik meg a gerinc statikája , kialakul egy gerincferdeség (scoliosis) , ék alakban vmely oldalról kopnak a csigolyák, túlterhelődik a porckorong, feltöredezik, megreped, elveszti rugalmasságát...és előbb-utóbb kiszakad....a gerincferdülés gerinctornával jól szinten tartható, az egyik oldalról nyújtani, a másik oldalról erősíteni kell az izmokat a gerincoszlop mentén. ( na ezt nagyon leegyszerűsítettem, de így érthető :-)
2. torna-torna-torna....SPORT ÉLETÜNK VÉGÉIG!
3. egyéb fizikoterápiás kezelések: pl.  a / mágnesterápia kiváló gyulladáscsökkentő ( a műtéti területen segíti felszívódni a vérömlenyt, ami akár nyomhatja is az idegeket....emiatt hosszabb lehet a regeneráció) ; b / ingeráram kezelés ( nem elég kívülről edzeni az izmokat, "belülről" is meg kell támogatni,h. az ideg-izom kapcsolat újra helyreálljon...magyarul, emlékezzenek az izmaink a feladatukra és újra dolgozzanak!!!...illetve az egymástól eltávolodott "idegkapcsolatok" újra egymásrataláljanak, "összecuppanjanak" ...

Ez egy neuron = idegsejt. Ha a "hüvely" nem sérül, akkor ismét egymásratalálhatnak idegkapcsolatok és újra végezni fogják a dolgukat, csak "motiválni" kell őket és időt adni nekik a regenerálódásra is.

Sajnos Mo.-on a gerincsérv egye fiatalabb korban alakul ki, okai elsősorban a mozgásszegény, ülő életmód és az elhízás!!! :-((((  estemben nem ez állt fenn :-) és nem is a túledzés, mint jóakaróim tudni vélik ;-) nálam jobb oldali csípőprobléma okozta, de megoldjuk ezt is! :-D
Szóval abszolút megelőzhető lenne! Megoldás: okkeresés és sport!!!

Hegyekben állnak az utóbbi kb. 10évben felhalmozódott röntgen CD-im és egyéb leleteim, végig tudtam,h. előbb-utóbb lesz, sérvem, csoda, h. eddig el tudtam kerülni,- dehogy ilyen kimenetelű lesz, na ezt előre senki sem látta! A reumatológusom azt mondta, h. "álmomban nem gondoltam volna,h. ez pont magával fordul elő, ez egy bazinagy szívás" :-) Ő is hozzám járt gerinctornára és személyi edzésre :-)
Na, minden esetre, ha 10éve, mikor elkezdett fájni a derekam észrevették volna a rtg.-en a csípőkülönbségemet, akkor ezt megúszhattam volna...de így utólag már mindegy.
Szakmai továbbképzésnek kiváló volt ez a 4 hónap rehab. Tóth Évitől a gyógytornászomtól rengeteget tanultam...bár szívesebben mentem volna csak egy tanfolyamra ;-) helyette, minthogy átéljem.

Az utóbbi pár napom mozgásnaplója: 

2012.02.08. szerda / Győr
- 2 x 30' gyaloglás
- 1 óra gerinctorna + TRX

2012.02.09. csüt. / Győr
- 1 óra gerinctorna + fegyencedzés  + egypár naturál gyakorlat :-)
F.E.: - 4 x 12 fél-guggolás (sajnos továbbra is kb. 4x-ese a bal lábam ereje a jobbénak, így nem léphetek tovább! )
        - 4 x 12 bicskahúzódzkodás (TRX-en)
        - 4 x 15 térdemelés
        - 4 x 12 fekvőtámasz ( 5. szint )
- Kobra a háztetőn; tigris; bölcső;
- 30' gyaloglás ( így hóban olyan, mintha Nordic Walking-olnék a botjaimmal :-)

2012.02.10. péntek / Győr 
-1 óra erősítés
- F.e.: - 4 x 15 térdemelés
          - 4 x 8 szűk fekvőtámasz ( 6. szint!!! )
          - 1 x 5 felemás fekvőtámasz labdával ( 7! szint ) Ráálltam a ft.-ban való erősödésre, mert úgy érzem, ez kicsit sem terheli a műtéti területem, és legalább úgy érzem,h. tényleg edzem, nem csak gyógytornázom :-D

2 megjegyzés:

  1. Kedves Patrícia !
    Örülök, hogy ráakadtam a blogodra figyelemmel fogom kísérni. Én novemberben kezdtem el a fegyencedzést, és azóta a derekammal lényegesen kevesebb a gondom. Nekem is van gerincsérvem, ráadásul két csigolyánál is, szerencsémre (?) kicsik, legalábbis nem nyomnak ideget. AZ egyik 1 mm, a másik 3-5, ezt néha a bal lábamban érzem. Ha nem mozgok egy hétig akkor lemerevedik a derekam, fáj. A Kardirexbe jártam tornára, most már magam végzem. Talán tudod miről van szó, remélem a Győr megjelölés a várost jelenti, én is itt lakom. Futok, focizok, kerékpározom ha csak tehetem, de nyugost azért nem vagyok. Rengeteget fejlesztem a hasamat, mert azt mondták az tart. Ha nem bánod és tényleg Győri vagy környéki vagy szívesen megosztanám Veled a tapasztalataimat is.
    Sport sikereket !

    Üdv: Vip_per
    http://strommi.blog.hu/

    VálaszTörlés
  2. Szia :-)
    Örülök,h. rám találtál!
    Nekem is pici sérvem volt, ami ki sem szakadt...feltettem egy kb. félkilós dobozt egy pultra és ahogy visszaemeltem a karjaimat a testem mellé...béna voltam mindkét lábamra. Nem tudott kiszakadni a sérvem, megtartotta a gerincmerevítő izmom,de egy ideget berántott a csigolyáim közé, így lebénultam 2011.okt.1-én.Azóta újratanultam járni és folyamatosan erősödöm, többek között fegyencedzéssel is :-) Olvasom mostantól a blogod :-)
    HAJRÁ! :D Patrícia

    VálaszTörlés