Rendszeres olvasók

2012. január 25., szerda

Limonádé

"Ha a sorstól citromot kapsz, csinálj belőle limonádét." - Dale Carnegie 


Nagyjából itt tartok az erősödésemben,- a limonádé gyártásnál :-D
Végülis szeretem a limonádét :)
Elfogadom ami történt, nem keresem a miértjét. Felállok és továbblépek, erősebb, élettapasztaltabb lettem általa...tudom kikre számíthatok, akármi is történjék... megismertem 1-2 olyan embert, akik meghatározóak lesznek életemben...összességében igaz a régi mondás: Minden rosszban, van vmi jó is!

Imádok olvasni, könyvfaló vagyok...évek óta alig jutott időm rá, max. szakirodalomra volt energiám, esetleg nyaralás alatt 1-2 jó történetre.Na, most ezt is pótoltam. 3,5 hónap = 10 könyv.
Most épp Rhonda Byrne:A titok c. könyvét emésztem. Az a fajta könyv, amit 1x nem elég elolvasni.






"Életed a saját kezedben van. Bárhol is légy most, és bármi is álljon mögötted, mindig megvan a lehetőséged,h. úgy dönts, tudatosan megváltoztatod a gondolkodásodat és vele együtt az életedet. Reménytelen helyzet nem létezik. Életed bármely körülménye megváltoztatható!" (részlet a Titokból )
...fizika-vonzás törvénye-frekvencia-gondolatok...ÉRDEKES!

Edzek továbbra is töretlenül. Egyre inkább azt gondolom, h. a helyzet nehézségének oroszlánrészét a Párom végzi. Sokkal több energiát igényel az, amit Ő tesz: gyakorlatilag reggeltől estig helyettem is dolgozik, bevállalta a munkája és edzései mellé az én edzéseim helyettesítését is, plusz gyereknevelés, háztartás, ingázás Győr-Budakeszi között. Ez olyan,- jóban, rosszban. Sokkal tartozom Neki. Én csak azt teszem, amit szeretek: sportolok! Jó most más céllal, mint normál esetben, de a lényeg ugyanaz. Ugyanúgy tudok örülni az apró eredményeknek, mintha versenyen lennék. Úgy látszik, ez gyerekkortól az emberbe ivódik.

A hét "csodái" nekem :) 
- végre tudok törökülésben ülni ( eddig iszonyúan érzékenyek voltak az ülőgumóim az idegsérülés miatt )
- támaszkodás nélkül tudok 2lábbal lábujjhegyre emelkedni ( ha nem is tökéletesen, de megy )


A KITARTÁS a legfontosabb!
Lassan megtanulok újra tökéletesen járni!
Ha belegondolunk a kisgyerek is iszonyú kitartással, fokozatosan ügyesedve, erősödve tanul meg járni.
Először csak kapaszkodással tud felállni, rugózgat, visszatottyan, aztán egypár bizonytalan lépést tesz, letottyan, de kitart, mindig újra feláll, és egyszercsak megy, szalad...
Hát én is ezt teszem.
Kicsit bánom, h. nem videoztuk le a mozgásom, mert hihetetlen 3,5 hónap alatt az a mozgás-újratanulás, amin átmentem. Pár nap bénaság- gurulós könyökmankós lépegetés helyben- majd a szobában- majd a folyosón max. 2x10métert- aztán előlgurulós járókeret- aztán könyökmankó- 2 bot- 1 bot- BOT NÉLKÜLISÉG!
És nincs itt vége, a célom a régi erőm - kondícióm visszaszerzése, esetleg túlszárnyalása :-D

Itt tartom most a tréningekben: 

2012.01.19. / csüt. / OORI
- 1,5 óra erősítő kondicionálás
- 45' vízitorna
- hátmasszázs :)
- 30' Fegyencedzés este: - 4 x 20 guggolás kapaszkodva
                                      - 4 x 12 vízszintes húzás
                                      - 4 x 10 rövid híd
                                      - 4 x 10 térdhúzás korláton
                                      - 2 x haladás korlát között támasz helyzetben lógva ( bónusz, ez nem F.E. )
                                      - 4 x 15 pároslábas lábujhegyre emelkedés ( ez se F.E. ,csak nekem fontos )

2012.01.20./ péntek / OORI
- 30' láb-, farizom erősítés spec. gyakorlatokkal
- 45' vízitorna
- 45' erősítő kondicionálás

2012.01.21. / szombat / OTTHON
- háztartásnap :)
- Mivel Laca dolgozott, ezért én nagybevásároltam Zsomborral :) toltam a tele bevásárlókocsit, néha előre felkapaszkodott Zs.,h. ne legyen annyira könnyű irányítanom és kapjak némi kihívást. Az autó
csomagtartójába bepakoltam, hazaértünk, na de hogy vigyem fel a cuccokat?!? Felmentem a lakásba a Párom egyik nagy hátizsákját kiürítettem és túráztam a kocsink és a lakás között szám szerint 5x, mert ugye normál sérvműtét után sem lehet emelgetni, hát még ilyen nem-normál eset után... közben azon gondolkodtam, h. Évinek, a gyógytornászomnak, bevalljam-e ezt a hétvégi akciómat...3-4-5kilónként felvittem mindent :) kb. 35-40 percembe telt, mert közbe ki-be is kellett pakolnom a táskát, meghát lajhársebességgel mentem felfelé...2bottal, úgy éreztem magam, mint egy Serpa a Himalájára menet, minden menet egy tábor volt a hegyen :-) Na, de utána az a jóleső érzés, h. megcsináltam és nem szorultam segítségre! Megérte!!!
5 x 38 lépcső = 190 lépcsőfok le-s-fel!
Utána még elmentem otthonról az Öcsémékhez, ők még magasabban laknak, mint mi :)
Szóval szombaton nem tornáztam , de összesen aznap megmásztam 329 lépcsőfokot fel-s-le, vagyis
mégis edzettem.
Félelmetese, h. normál esetben ez a párszáz lépcsőfok semmiség, észre sem vesszük, most meg...hűűűű!

2012.01.22. vas. / OTTHON / 
- gyereknap :) Zsomborral játszottam, míg otthon voltam :) feltöltődés!

2012.01.23. / hétfő / OORI
- 30' gerincmobilizálás
- 30' láb-, farizom erősítés bokasúllyal
- 45' vízitorna
- 1,5 óra erősítő konditorna
- 30' Fegyencedzés: - 4 x 10 félguggolás ( IGEN! végre sikerül kapaszkodás nélkül!!! óriási lépés! )
                               - 4 x 10 térdemelés korláton
                               - 4 x 12 vízszintes húzás
                               - 4 x 15 lábujjhegyre emelkedés támasz nélkül, páros karkörzéssel hátra )
                                            ...nem F.E. nekem kell...
-15' lépcsőjárás: 4 x 26 ( felfelé 1 korláttal; lefelé kapaszkodás nélkül )
                          3 x 26 ( oldalazva )


2012.01.24. / kedd / OORI
- 1,5 óra erősítő kondicionáló edzés
30' gerinctorna  - Mc Kenzie !
30' láb-, farizom erősítés bokasúllyal
-  45' úszás este Marcsival a szobatársammal :) Isteni volt, a hét legjobb ötlete! és kivételesen, nem volt "jégkockaképző" a víz" egész langyos volt, ahhoz képest,amilyen itt lenni szokott.


2012.01.25. / szerda / OORI
- 30' gerinctorna ( Mc Kenzie ) + far,- lábizom erősítés bokasúllyal
- 30' szobabiciklizés
- 30' láb-, farizom erősítés fém steppadon lépegetve
- 1,5 óra erősítő kondicionáló edzés
- 40' séta a szabadban, most először bot nélkül, Marcsival. Biztonsági tartaléknak elvittem 1 botot, de végül nem kellett. :) Pedig  Budakeszi nem épp síkterületen helyezkedik el. :)




Neeeem, nem felmosok és nem is padlót fényesítek :) ez egy slide, amin ügyes-hasznos gyakorlatokat lehet végezni. pl. mellúszó kartempóval előre csusszanni,majd vissza.

                                   

3 megjegyzés:

  1. Örömmel látom Patrícia, hogy milyen jól nézel ki és milyen szépen javulsz! Remélem, hamarosan személyesen is látunk! Így tovább! Sok puszi: Adri

    VálaszTörlés
  2. Köszi Csajok :-D
    Jól érzem magam a bőrömben és viharos gyorsasággal erősödöm!
    Mindent megteszek a regeneráció gyorsítása érdekében!
    pusssz.Patt.

    VálaszTörlés