Rendszeres olvasók

2012. január 18., szerda

SAJTKUKAC

Annnnyira vágyom már egy igazi, vagány, végkifáradásos, pörgős edzésre!!! :-P
Idestova 3ésfél hónapja kényszerpihenőn vagyok.
Egyelőre nem tudok dinamikus edzéseket végezni, de hát ez van.
Mindent a teljes gyógyulás érdekében! Szinte ;-) mindenben követem a gyógytornászom instrukcióit.
Szerencsére hasonló a vérmérsékletünk és a gondolkodásunk is, ő is maximalista, nem végez félmunkát.

A hétvégén végleg hazaküldtek volna most, ha Évi nem tart itt, hál' istennek az orvosoknak számít a gyógytornászunk szava, véleménye. Azt mondta a fődokinak, h. én még erősítésre szorulok, fokozatosan fejlődök, de még van munkája velem. És egy így igaz!

Mindig szerettem lábra edzeni,- a sors iróniája, most pont arra nem tudok :-S
Belehúzok a fegyencedzésbe, muszáj egy kicsit kiélnem SAJTKUKAC mivoltom,- persze csak a magam módján, nem fejetlenül. A fokozatosság és minőségi edzés a fő szempontok továbbra is!!!


ÁÁÁ.....a kaja...itt....egészségtelen táplálkozás a köbön!
Fehérjedús étrendet kértem, h. az elvesztett izmaim minél előbb visszaszerezzem.
Pénteken a "fehérjedús" ebédem: grízes tészta volt lekvárral!!! :-S
Esküszöm megérne egy Showder Klub témát :-)))))


A múlt héten (01.12-én) új konditermi erősítő edzéstervet kaptam, kellenek az új kihívások :-)
Futópadon gyaloglás is szerepel benne, mindössze 10 perc.
Híjnye...siralom, h. jelenleg most mit bírok...de nem kesergek, innét szép felfejlődni.
Közel 10évig atletizáltam ifjú koromban.
Normál állapotomban 7 km/h-val szoktam gyalogolni hegymenetben és 12-15 km/h-val futni.
Ehhez képest a mostani rideg valóság, kicsit hanyatt lökött:
3,8 km/h  4-es emelkedéssel  :-O    81bpm volt a max.pulz. 01.12. csüt.
3,7 km/h 5-ös emelkedéssel            80bpm -----„-------     01.13. pént.
Hát, ez van! Próbálom a lépéshosszom növelni, mert eddig az idegi lesugárzódás miatt a combhajlító izmaim kegyetlenül húzódtak, ezért kénytelen voltam rövidebbeket lépni, mint a megszokott. Persze csakis annyira növelem a lépéshosszom, fokozatosan, h. optimálisan minél kevésbé biccenjen a járásom...a teljes bicegéstelenséget egyelőre csak 2bottal tudom kivitelezni. Bot nélkül tudok járni, de enyhén bicegek, a láberő különbségem miatt. Nagyjából 4x erősebbek a bal lábam izmai a jobbhoz képest.
Az utóbbi pár napban sokat erősödött a bal lábam, van egypár gyakorlat, amit nem tudtam eddig végrehajtani és most végre sikerült. Nem kell nagy dolgokra gondolni...pl. hasonfekvésben ellentétes kar-láb emelés homorítással, eddig csak j.kar-b.láb- ment és ma először megtört a jég :-))) sikerült a b.kar-j.láb verzió :-) A siker örömére kapásból 10x megcsináltam!!! A gyógytornászom, Évi alig hitt a szemének :-) én is nagyon meglepődtem.


Szorgalmasan végzem a d.e.-i standard edzéseimet, plusz d.u. a saját kis projectemet.

Azért írok edzésnaplót, h. követhető legyen a fejlődésem, mert amúgy hajlamos vagyok azt mondani, h. "Á, de puding vagyok!" ..pedig, ha belegondolok,h. 3,5 hónapja totál béna voltam mindkét lábamra, ahhoz képest igenis erősödök...sőőőt...szárnyalok :-) ha nem írnám, nem emlékeznék, mit bírtak a lábaim 2-3 hete, így meg csak visszanézem és lenyugszom, h. lehet puding vagyok, de voltam pudingabb is :-D
Régebben soha nem írtam edzésnaplót, de most azt gondolom,h. nem túl időigényes dolog és közben nagyon hasznos,-mindenkit csak biztatni tudok rá.

2012.01.12. csüt. /O.O.R.I.
- 1,5 óra konditermi erősítő edzés  - új edzésterv! (3.)
- 30' láb-,far-,hátizom erősítés fitball-on
- lépcsőjárás: 3 x 26 ; 2 x 26 oldalazva; 4 x 15 vádligyakorlat;
- Fegyencedzés: 3 x 12 vízszintes evezés
                         3 x 15 guggolás kapaszkodással
                         3 x 10" varjútartás
                         3 x 20  ft. dynair-en térdelve ( tudom,h. ez nem standard F.e.,de muszáj volt nehezítenem,a műtét miatt viszont még nem mertem normál ft.-ra váltani )

2012.01.13. péntek / OORI /
- 30' gerinctorna
- 30' láb-, farizom erősítés
- 45' vízitorna
- 45' erősítő konditorna

2012.01.14. szombat / otthon /
- háztartásnap :-) ha hiszitek, ha nem jelenleg a porszívózás is felér egy edzéssel nekem :-O

2012.01.15. vasárnap / otthon / 
- sajnos pihenő napot kellett beiktatnom, mert nagyon fájt a derekam! :-(
- nos úgy látszik ezentúl ez is bent van a pakliban :-S


2012.01.16. hétfő / OORI /
- 30'  láb-, farizom erősítés
- 45' vízitorna
- 1,5 óra erősítő konditorna
Iszonyú fáradt, kimerült voltam, de megembereltem magam és edzettem este is:
- lépcsőzés: 5 x 26; 2 x 26 oldalazva; 4 x15 vádligyakorlat; BOT NÉLKÜL, KORLÁTTAL! :-) végre!

- Fegyencedzés: átváltottam 4 szériára :-)
                         4 x 15 guggolás támasszal ( 20-nál át fogok váltani egy fokozattal feljebb )
                         4 x 12 vízszintes húzás ( a derekamnál a gerincem egyre kevésbé húzódik )
                         4 x 20 ft. dynair-en térdelve
                         4 x 20 enyhén hajlított lábemelés


2012.01.17. kedd / OORI /
- 1,5 óra erősítő edzés
- 45' gerinctorna, láb-, farizom erősítés
Délutánra iszonyú kimerültség és fejfájás tört rám :-( hát ilyen is van, aludtam 3 órát és kihagytam este az edzést . Na ez az, amit otthon nem tehetnék meg! Ez a rehab luxusa!
- kicsit idegileg is kimerültem, 1 hét leforgása alatt 3 rokonom, ismerősöm halt meg :-(((


2012.01.18. szerda / OORI / 
- 1,5 óra gerinctorna + láb-,farizom erősítés
- 20' szobabiciklizés
- 20' "fémpadra" lépegetés előre-oldalra ( jobb lábbal előre már sikerül segítség nélkül, ez a hét csodája, oldalra még kell a bot segítségnek )

                                                      fotó by Dobosi Marcsi :-D

Hát, "gilisztaláb" szép fehér kompressziós harisnyában,-dehát inkább hordom félévig, minthogy trombózist kapjak. A "súlyemelő" deréköv meg télen még jól is jön,- nem csak tart, melegít is ;-)

- Fegyencedzés mára: 4 x 20 guggolás kapaszkodással ( huhúúú, sikerült növelnem az adagot! )
                                  4 x 12 vízszintes evezés ( sajna, hiába bírnék én többet a gerincem stoppot kér )
                                  4 x 20 ft. dynair-en térdelve ( ez rehab-fegyenc gyak :-) részemről, az instabil felület miatt a gerincmerevítők jobban dolgoznak, mint talajon...bírnék normál ft.-t de a gerincem megálljt kiabálna, úgy érzem...nem játszom a tűzzel )
                                  4 x 10 térdemelés korláton ( mintha húzódzkodón tartanám magam, mivel itt este nem tudok bemenni a tornaterembe, így nem tudok függeszkedni... a hanyatt nyújtott lábas emelést meg kénytelen voltam kihagyni, mert az idegi lesugárzódás miatt még nem megy a lábam teljes kinyújtása abban a helyzetben)

Kaptam egy filmet, még nem néztem bele, a "Békés harcos útja" a címe, nagyon kíváncsi vagyok miről szólhat pontosan, mert sejtésem van.
"A boldogsághoz nem vezet út.
Az út maga a boldogság." -Buddha





Olyan sok boldogságkereső ember van ebben a világban. Persze köztük velem is :-)

                              

3 megjegyzés:

  1. Szia Drága. Elolvastam amit írtál, és nagyon tetszett a kitartásod ahogy a dolgokhoz hozzá állsz. Én szeretnék neked egy információval segíteni ami megkönnyítené az életedet. Ismerek egy olyan készítményt amit már sok hasonló problémával küzdő ismerősöm használt. Ha szeretnél több információt róla , akkor üzenj emailban és én nagyon szívesen tájékoztatlak. Maradok tisztelettel Bartos Zoltán

    VálaszTörlés
  2. Megnyugodva látom, hogy hordod a kompressziós harisnyát! Bődületes fájdalmas egy trombózis, tökre nem éri meg!
    Hajrá, kitartást, erőt, bölcsességet, vidámságot és mindent kívánok, ami a végső gyógyuláshoz kell! :)
    PusszR

    VálaszTörlés
  3. Hogyne hordanám a csini fehér extrakompressziós harisnyát :-) igaz,h. utoljára kisdobos koromban hordtam fehér harisnyát ;-) és valószínűleg, ha letelik a félév nem is fogok soha többet. Köszi Rita, Neked is viszont ugyanezeket!!! :-DDD

    VálaszTörlés