Rendszeres olvasók

2012. január 11., szerda

Töretlenül előre !

Töretlenül  előre !
3 hónapja és 10 napja sérültem le.

Első perctől azt gondolom, h. teljesen fel fogok épülni. Ehhez tartom magamat!
Nagyon jól esik, h. rengetegen szavaztak nekem feltétlen bizalmat. Hisznek bennem.
-    a Párom, a Fiam
-    a Vendégeim
-    barátaim és ismerőseim
-    kollégáim, főnökeim
Ez utóbbi azért is jóleső számomra, mert manapság meglehetősen ritka az, h. az embert megbecsüljék a munkahelyén. Ráadásul ők alig ismernek engem szakmailag és emberileg is, hisz tanév elején kezdtem el dolgozni ebben az iskolában, 5 hetet tanítottam, majd lesérültem és táppénzen vagyok.  Hálás vagyok érte,h. hisznek bennem ők is és igyekszem a lehető (ideálisan) leggyorsabban munkába állni.
Türelmetlen ember vagyok, pörgős, nyüzsgős típus.  A rehab-os kezelő orvosom szinte minden viziten felhívja a figyelmemet, h. fogjam vissza magam, a regenerálódásra is szánjak időt. Teljesen igaza van, de ezt nagyon nehéz betartani, ha benne él ebben a helyzetben az ember lánya :D persze igyekszem egyensúlyt tartani az edzés-pihenés mérlegében.

Apropó súly…juhéjjjjjjjj!!!
Sajnos ideiglenes bénulásom miatt 1 hét alatt nagyjából 5-6 kiló izom lesorvadt a lábaimról és a fenekemről a sérülésem kezdetén. Azóta nagy küzdelmek árán sikerült 4 kiló izmot visszapakolnom magamra :-D . Ami azért is nagy sikerélmény számomra, mert én genetikailag szálkás, vékony testalkatú vagyok, nehezen hízok, de emiatt izmot is nehezen szedek fel. Mindig is a gizda, de erős kategóriába tartoztam. 57 kg vagyok. Nem ez a végcél, de egyelőre elégedett vagyok vele. A gyógytornászom szerint, akiben maximálisan megbízok,- nagyon jó szakember,- kb. 1 év alatt fogják elérni a lábizmaim, farizmaim, gerincmerevítő izmaim a sérülés előtti erősségüket. Tehát reálisan addigra tudom visszaszedni az eredeti célsúlyom, az 58-60 kilót.

Elméletileg az is előfordulhat, h. nem tudnak az idegek teljesen regenerálódni, amik sérültek az ideggyöki kompresszió során…de ahogy az elején kizártam az agyamból a kerekesszék lehetőségét, úgy most ezt is kirekesztem és csakis arra koncentrálok, h. igenis teljesen regenerálódok, így 37évesen és erősebb, egészségesebb leszek, mint voltam. Persze lesznek fizikai korlátaim :-D nem fogok bungy jumpingolni…

 Minden rosszban van vmi jó! Rengeteg tapasztalatot szereztem gyógytorna gyakorlatokból, egész jól ismerem már a Mc Kenzie  torna gyakorlatait, és megfigyelem,h. különböző sérülésekkel milyen jellegű gyakorlatokat lehet végrehajtani. Speciális edzésfajtát kellene mozgássérült és egyéb mozgásszervi betegeknek kifejleszteni. Nagy igény lenne rá, sportolni mindenki szeret! Nem gyógytornára gondolok, hanem edzésre! Rengeteg eszközt lehet használni hatékonyan, változatosan, egyéni céloknak megfelelően, ami által a sérült emberek életminősége javulna. Izgat ez a dolog.

Azt gondoltam, h. 2-3 héten belül hazaküldenek a rehabról, de ma Évi ( a gyógytornászom ) azt mondta, szerinte jó lenne, ha addig maradnék, míg a jobb lábam ereje el nem éri a bal lábam jelenlegi erejét. Háát, az nem mostanában lesz szerintem, mivel kb. 4x-ese a bal lábam ereje jelenleg a jobbnak.  De a cél érdekében mindent!
Bár ma a taposót kicsit feltuningoltam :-D 10percet tapostam bal teleszkópot 4-es, jobbot 3-as erősségűre tettem. A balnak könnyű így, de nem akarom,h. nagyobb legyen az erőkülönbség a két lábam között, ezért a bal-t erősítem teljes erőbedobással. Mikor először tapostam 5 percet bírtam, majd belepusztultam és j.2-es, b.1-es fokozaton ment.



Edzéseim jelenleg:

2012.01.03.kedd / OORI /
- 1,5 óra konditermi erősítés
- 20 perc láberősítés a gyógytornászommal, Évivel
-30 perc séta a szabadban, egyelőre 2 bottal / a bicegésmentes járás érdekében! /

2012.01.04.szerda / OORI /
- 30’ gerinctorna ( erősítés, mobilizálás,nyújtás )
- 30’ láberősítő torna Évivel
- 30’ séta a szabadban terepen, 2 bottal
- 1,5 óra konditorna, erősítés

2012.01.05.csüt. / OORI /
- 1,5 óra konditorna, erősítés
- 45’ vízitorna
- 15’ lépcsőjárás: 4 x 26 lépcső (felfelé bot nélkül; lefelé 1 bot-1korlát segítségével )
                                2 x 26 lépcső oldalazó járással haladva fel-le korlátba kapaszkodva
                                3  x 15 vádligyakorlat (lábujjhegyre emelkedés korlát segítségével)
-Fegyencedzés: - 3 x 10 vízszintes húzás
                             - 3 x 10 guggolás támaszkodással
                             - 3 x 15 enyhén hajlított lábemelés ( még nem tudom teljesen kinyújtani a lábam az idegsérülés miatt )
- Nyújtás!

2012.01.06. péntek / OORI /
- 20’ gerinctorna fitball-lal
- 30’ szobabiciklizés
- 15 ’ láberősítés fitball-lal
- 45 ’ konditorna, erősítés

2012.01.07. szombat  / Otthon /
- háztartás-napot tartottam és annyira elfáradtam, h. nem maradt erőm tornázni. :-O
De felért egy edzéssel a takarítás,vasalás…. is most.   :S
Nehéz elviselni, h. a régi, energikus Patti, most fáradékonyabb…

2011.01.08. vasárnap / Otthon /
- 30’ + 15 ’ gyaloglás ( 2 bottal )
- 30’ gerinctorna, TRX, bokasúlyos láb-,far izom erősítés ( 1,25 kg )
- Fegyencedzés: - 3 x 15 enyhén hajlított lábemelés
                              - 3 x 15 guggolás kapaszkodással  ( 5-tel növeltem az ism.számot és megy! )
                              - 3 x 20 fekvőtámasz hajlított lábbal

2012.01.09. hétfő / OORI /
- 30’ bokasúlyos láb-, farizom erősítés ( 0,7 kg )
- 45’ vízitorna
- 1,5 óra konditorna, erősítés

2012.01.10. kedd  / OORI /
- 1,5 óra konditorna, erősítés
- 20’ gerincmobilizálás és láb-, farizom erősítés ( 4kézláb )
- 15’ lépcsőjárás: 4 x 26 lépcső (felfelé bot nélkül; lefelé 1 bot-1korlát segítségével )
                                2 x 26 lépcső oldalazó járással haladva fel-le korlátba kapaszkodva
3     x 15 vádligyakorlat (lábujjhegyre emelkedés korlát segítségével)
-Fegyencedzés:  3 x 10 vízszintes húzás
                              3 x 20 enyhén hajlított lábemelés
                              3 x 20 fekvőtámasz térdelve ( még emelek az ism.számon, aztán jöhet a köv. fokozat, de inkább kis lépésekben haladok, minthogy ne legyen felkészülve a terhelésre a gerincem )
                              3 x 15 guggolás kapaszkodással

2012.01.11. szerda / OORI /
- 50’ gerinctorna ( erősítés, mobilizálás,nyújtás )
- 30’ szobabiciklizés
- 30’ láb-, far-, hátizom erősítés fitball-lal
-1,5 óra konditorna, erősítés





Jelenleg itt tartok, beltéren bot nélkül közlekedem, próbálom a minőségi járást előtérbe helyezni. Kültéren kétbotozok a biztonság érdekében, mert egyenetlen terepen, emelkedőn, lépcsőn szükségem van segédeszközre. Elég lenne az egybot is, de esztétikusabb a járásom kettővel, és nem szeretném, h. a helytelen mozgásminta rögzüljön bennem, ezért inkább még kétbotozok.

Decemberben még voltak idegi tüneteim, fájt a köhögés, nevetés, tüsszentés. Sőt tüsszentésre összecsuklott a lábam a fájdalomtól. Ez azt jelenti, h. minimális ideggyöki gyulladás még fennáll.
Tegnap este a net-en Showder Klubotkat néztem, rengeteget röhögtem, és nem fájt. Mostanra csak a tüsszentés fáj.  Ez is előrelépés.
Decemberben megpróbáltam a bordásfalon lógni, de nem esett jól, nagyon húzta szét a csigolyáimat. Ma megint megpróbáltam gyógytornászom felügyelete mellett egy lógást és örömömre, nagyon jól esett :-)) nem húzódott kellemetlenül, nem volt érzékeny, egyszerűen csak jól esett.

2 megjegyzés:

  1. Kedves Patti

    Ahogy elnézem az OORI-be- majdnem - minden fegyencgyakorlatot meg tudsz csinálni úgyhogy baj nem lehet.Az edzésterved elég húzós, úgyhogy a leállíthatatlanságodnak búcsút mondhatsz...:-))
    Követem folyamatosan hogy mi van veled, Lacit is mindig kérdezem, gondolom Zsombi azért nagyon hiányzik.A leírtak és az elmondottak alapján látom hogy szépen gyógyulsz,erősödsz,javulsz egyre jobban és jobban....nagyon büszke vagyok rád...remélem találkozunk hamarosan!
    Üdv és Pussz:
    Gábor

    VálaszTörlés
  2. Köszi Gábor,
    Ez egyelőre "gyogyótorna", eztán szeretnék még jobban belehúzni a Fegyencedzésekbe. Persze, csak óvatosan, fokozatosan! De annnnnnyira vágyom már egy igazi pörgős edzésre! Talán nyáron! :-)

    VálaszTörlés