Rendszeres olvasók

2011. október 15., szombat

"zöld szekér" és "köszörű"

2011.okt.2-án MŰTÉT!

- lumb. IV.-V. csigolya közül porckorong ki
- lumb.IV.-es sérv megszüntetése

SAJNOS hidegzuhany volt az ébredés,nem volt változás...érzéketlen, mozdulatlan "tésztalábak"

Lehetőségek számbavétele:
- helyzet marad, tolószék
- járókeret, könyökmankó
- "újra járok"-ig rehabilitáció 
(ami átlag ember izomzatával 1-1,5 év, nekem talán a sportmúltammal félév!) 
CSAK EBBEN GONDOLKODOM!!!!

Hétfő reggel a Párom, az ágyam fejlécére kötött egy gumikötelet, azzal tornázgattam a kórházban,
már a műtét másnapján,-persze csak felsőtestre.

Hétfő d.e. 2 gyógytornász segítségével egy gurulós,mankós járókerettel, megtettem az első utam, 
körbesétáltam a szobám,- ez volt az én "zöld szekerem".
Nem vagyok gyenge,nap mint nap edzettem 29 éven át,-ez a pár méter megtétele, mégis iszonyú nehéz volt, nem engedelmeskedtek a lábaim!Kacsáztak és rogyadoztak,azt sem éreztem,h.rajtuk állok...a karjaimmal tartottam magam :-) DE MENTEM!!!!

Ez a lábzsibbadás olyasmi, mint amikor télen lefagy a lábunk a hidegben és ezer hangyaként tér vissza bele az élet ....csak ez folytonos és együtt jár egy csont mentén farizomtól bokáig végig futó villámló fájdalommal.


"Fura-humorú" doktor úr ( nem az én kezelő orvosom ) közölte  egy viziten:
"Nyugodjon meg, ha idegrost sérült, maga így marad!"
- Nagyot néztem, ha pesszimista ember lennék, a katétercső leszorító csipeszollót ebben a pillanatban,
   tuti magamba szúrtam volna.... inkább nem szóltam semmit!

Kedd reggel "zöld szekeremmel" 2 gyógytornász segítségével ( Zsuzsa és Böbe) girbegurba léptekkel 
elmentem a liftig és vissza a folyosón,- kb. 15m-t.
"Fura-humorú: "Azt hiszi jár? hisz a karjával tartja magát!"  - poénnak szánta. ( 2 nappal a műtét után )
 - "Pedig a következő szezonban síelni fogok!!"- válaszoltam neki, vérkomolyan szánva.


Másnap reggel a vizitnél "Fura-humorú" azt mondta:
-" Látom maga nagyon akar menni, hozunk magának egy "köszörűt".

El sem tudtam képzelni, mi lehet az?!

Jött a szobatársam férje, azt mondta vmi fura ős-szerkezet áll az ajtónk előtt most pókhálózzák le.
Na az lett az én "köszörűm",-többen láthattátok :-) nem kamu :-)
Egy nálam tuti jóval idősebb tákolmányt kaptam, a pincéből szedték elő,-úgy látszik egy ideje nem volt ilyen akaratos betegük, mint én.
Egy bicikli és egy kar-ergométer ötvözete,-kézzel és lábbal egyszerre is lehetett hajtani- az ágyam szélén ülve így ha a bénult lábam nem is "tekert",a karom mozgatta a lábaimat, reménykedtem,h. beindul az IZOMEMLÉKEZET!!!
 Egy hétig voltam a győri kórház idegsebészetén, mindennap 2x15 percet bicikliztem a "köszörűn", 2x sétáltam a szekeremmel a liftig, plusz 2x ingeráram kezelés a nem-mozgó lusta, jobb lábamra.
EREDMÉNY= BRUTÁL IZOMLÁZ!!!  :-)   
Ha van izomláz, van izom!!!- mindig mondom a hozzám edzésre járó Vendégeimnek!


Ha a laptopomat a "köszörűre" kötném, tutijó áram forrás lehetne :-) 

Helyzet: 
- katéternek 5 nap után búcsút intettem 
- a liftig javult a "futamidőm" a "zöld szekérrel" és a járásom minősége is javult.
- egyedül elmegyek a csapig a "zöld szekérrel" fogat mosni= AZ ÉLET APRÓ ÖRÖMEI!!!






folyt.köv.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése