Rendszeres olvasók

2014. július 13., vasárnap

NARNIA KRÓNIKÁJA,- azaz Szerencsére fel Sopronban!


Január óta győzködöm magam,h. egy utolsó kósza próbát tegyek a félig-meddig működő jobb lábam idegpályáinak életrekeltésére. Az utóbbi majdnem 3évem másról sem szól, mint Talpraállásról-rehabilitációról....NEM AKAROM,h. az Életem és különösen nem akarom,h. a Családom Élete erről szóljon!!! Ez nem azt jelenti,h. nem teszek meg minden tőlem telhetőt annak érdekében,h. a lehető legtöbbet kihozzam a helyzetből...de nem szabad,h. erről szóljon az Életünk, mert elmegy mellettünk....

Találtam egy magán rehab helyet Sopronban, ahol rTMS kezelést végeznek...nagyon leegyszerűsítve az agy mozgatóközpontját stimulálják, így talán javul az ideg-izom kapcsolat és ideálisabb, gyorsabb lesz a regeneráció...több OORI-s bénult betegtársamnál bevált. Persze nem egy kezeléssorozat,hanem 2-3 ismétlés után. Belevágtam ismét ;) nekem Narnia=Sopron most! Szerencsére Zsombor Fiam elkísért, így kicsit olyan volt, mint egy "nyaralás", minden napra kitaláltunk vmi jó kis programot magunknak, Strandoltunk, Kalandparkoztuk, Moziztunk...Laca ( a Párom ) is meglátogatott minket, hamar eltelt így a hét...egyedül sokkal szarabb lett volna.




Nagyon-nagyon leszívott idegileg, teljesen elfáradtam agyilag attól,h. rengeteg nagyon beteg, nagyon sérült felnőtt és gyerek van a rehab. intézetekben..nagyon sajnálom Őket, mindenkinek a saját problémája a legnagyobb... de iszonyúan nyomasztott (pedig fel voltam készülve rá...és mégis!) a közeg...úgy érzem totál "lelassultam" tőle és bevallom kicsit elvesztetettem az edzésmotivációm is... :(    de majd visszaszívom magam újra!!!!
Minden elismerésem az ott dolgozóknak, nagyon nehéz munkájuk van, én depresszióba esnék egy ilyen munkahelyen, az tuti.... nagyon szerencsés voltam ezúttal is, mert egy iszonyú jófej és mindenféle trükköt kitaláló gyógytornászra akadtam itt is, Gyöngyi edző is egyben, így nem kezelt totál "sérültnek", mint sok gyógytornász...hogy ejeje, kérem örüljön,h. idáig jutott és üljön nyugodtan a seggén, nehogy megint vmi érje....

Elkeserített,h. mennyire Puding-satnya vagyok régi önmagamhoz képest...
:( pedig nagyjából tisztában voltam vele... de mégis...
Az izomerőt 5-ös skálán mérik a gyógytornászok,- ez funkcionális erőt jelent...pl. ahhoz hogy szépen járjak, ne bicegjek, mint aki szögbe lépett, tudjak futni, ugrani, ahhoz 5-ös kellene...háááát, nekem a quadricepszem 4-es (de itt is van olyan feje, amelyik gyengébb!) , a lábhajlítóim 3-asok, a farizmom és a vádlim csupán 2-es!!!! MŰKÖDNEK,DE ISZONYÚ GYENGÉK!!! Ezt vehetem jóhírnek is, meg rossznak is, minden csak nézőpont kérdése...
És ezt közel 3, azaz 3év alatt bírtam ennyire felerősíteni... :O

Kis híján sokkot kaptak,h. én ezzel az anti-láberővel edzést tartok, és edzek....azt már meg sem mertem említeni,h. súlyemelni is szoktam--- tul.képp már magam sem értem hogyan... a gyógytornász azt mondta, annyira kikorrigálom a mozgásom, és annyira megtanultam ezzel az asszimetrikus erővel használni a testem,h. nagyon becsapós.... a neurológus dokinőnek sem tűnt fel,h. ha kétlábbal lábujjhegyre emelkedem én azt csakis bal lábbal teszem, mivel jobbal cseppet sem tudok ilyet csinálni...hallott a vádlim :(
Lecentizték több helyen a lábam körméreteit, :( a szokásos 3-4-5 cm különbség a 2 lábam között, az ereje...hát az meg a sokszorosa....

Baromi kíváncsi vagyok milyen hatással lesz rám az rTMS kezelés sorozat, elméletileg késleltetett hatása van, mint oly sok kezelésnek, bízom benne,h. hamarosan szaladni fogok, de akkor meg sem állok, mint Forest Gump :)))))
Ha nem próbáltam volna meg, folyton bennem motoszkált volna, h. mi van, ha pont ez segítene...

Mióta hazajöttem, nem edzettem, csak gyógytornáztam jobb lábra...vhogy nullának érzem magam ahhoz,h. bármibe is belekezdjek...remélem nem tart sokáig ez a padlófogás... dehát nem lehetünk mindig hullámhegyen... aki azt állítja,h. ő mindig ott van,az hazudik ;)





Úgy tervezem,h. edzek tovább, mint eddig,-töretlenül, kitartóan...de plusszba be kell iktatnom jobb lábas rehab. és izolációs gyakorlatokat a cél érdekében, bármennyire is unalmasak!!!


Ez mekkora állatijóóóó kép :))))) máris szívódom fel energiával! ;)

1 megjegyzés:

  1. Peldamutato az az elszantsag es szorgalom, ami a tehetsegeddel parosulva azt eredmenyezte, hogy gyakorlatilag teljes eletet elhetsz. Es lesz ez meg jobb is, amihez tovabbi kitartast es erot kivanok!

    VálaszTörlés