Rendszeres olvasók

2013. szeptember 21., szombat

"TÜRELEM TORNATEREM"

"TÜRELEM TORNATEREM" ,- egyik kedvenc barátnőm, edzéstársam mondása ;)

Nem árt, ha néha vki figyelmeztet rá, mert hajlamos vagyok "örök elégedetlenkedő" módján ...hát elégedetlenkedni, ugyebár.

Pedig a héten is NPR (New Personal Record) élményem volt :))))) végre felhúztam a 60kilót!
Ami azért szuper, mert ez több, mint a jelenlegi testsúlyom és ugyebár nem szabad elfelejtenem, h. 1,5éve, mikor kijöttem a rehab kórházból mindezt egy 4,azaz 4kilós kettlebell-lel tudtam csak kivitelezni..és hozzáteszem, az is bitang nehezen ment! Azért óvatos duhaj vagyok...továbbra is gerinctornázom rendszeresen,- a legeslegfontosabb, h. a gerincmerevítő izmunk nagyon erős legyen, ha gerincsérvünk van!!! Sokan azt hiszik, ha megműtik a gerincsérvüket, akkor ismét egészségesek lesznek, ez tévedés...ez nem nátha, ami elmúlik...örökre megmarad, csak ha elég erősek vagyunk,akkor tünetmentes lehet. Létezik fájdalom mentes derék ;) csak törődni kell  testünkkel!



http://www.youtube.com/watch?v=YspOhWocx0c
Igaz,h. csak 2x sikerül,de húzódzkodom egy 14kg-os kettlbell-lel :) nem fáj semmim, sőt élvezem,h. ennyire felerősödtem. Megjegyzem itt a testsúlyom: 54 kg ;) nézzetek bele a videoba ;) és ha kedvetek szottyan próbáljátok ki Ti is :)

2 napig próbáltam ide beilleszteni egy videomat...dehát a telefonom olyan okos..én meg nem eléggé...h. nem sikerült :((( ha mégis öszejön ...pótolom! :D most ezen kissé bosszankodom...
Végül egy Kedves Barátom, Imre oldotta meg a problémám, illetve rávezett a megoldásra ;) hogyan oldjam meg és lááám, itt a video :D sőt, 2 is!


Mindig izgatott ez a bottom squat  :) hát most durr bele kipróbáltam 2 x 8 kg-os Kettlebell-lel.
Mindig kell vmi új kihívás, imádom a mini Challenge-eket :))) hát felvettem egy videora ezt is.

http://www.youtube.com/watch?v=eZIWrpn2VOE


Lassan közeleg az ÚJJÁSZÜLETÉSEM 2. évfodulója... muszáj lesz vmivel megünnepelnem a TÚLÉLÉST!
Hangsúlyozom nem csak az én érdemem, a CSALÁDOM a mai napig támogat és mellettem áll mindenben, mint egy 2 személyes hadsereg :) a Párom és a Fiam :)))

                                       
Kirándultunk a Sümegi Várba, hát nekem felért egy lábedzéssel,olyan meredek út vezetett fel és írtó sok lépcső volt. Isteni jó érzés,h. tudok kirándulni, nem kell bottal járnom ...nagyon sokszor eszembe jut,- az ágyam alatt hevernek....remélem örökre ;)
Soha többet nem akarok olyat átélni,h. éjjel felébredve 5percig tartott míg kimentem a wc-re,mert botoztam és nagyon lassan közlekedtem....

A héten elkezdtem gyakorolni a double under tekerést ugrókötéllel, ami írtó "nagyképű" dolog részemről, mivel még mindig képtelen vagyok lábujjhegyen járni. Sajnos becsuklik a jobb lábam. Nem működnek megfelelően az idegpályák az alsó lábszáramban. Így szinte csak balon szökdelek a jobbal csak valamelyest kitámasztok. Előbb-utóbb, biztosan menni fog, HISZEK benne...



Fura Kalandom volt a minap,- vettem Zsombornak (Fiam)  egy gurulós műanyag dobozt, amit az ágya alá lehet tolni ( telipakolva legokkal) ...reggel ráterített egy takarót, Mentőset játszottunk, az volt a hordágy. Gyorsan kellett elindulnunk otthonról, az ajtóból visszanéztem...tetőtérben lakunk, kicsit esett az eső...gondoltam becsukom az ablakot, léptem egy nagyot...éppen rá a takaróra...és slutty kicsusszant alólam a gurulós doboz, ami alatta volt...a sz@r lábammal spárgáztam egyet...és nagyon-nagyon fura érzés kerített hatalmába....mint a filmekben, amikor lelassítanak egy jelenetet, pl. ahogy esik le egy boros pohár az asztalról és összetörk és kifröccsen a bor....VÉGTELENÜL lelassítva reagált a testem, az agyamban már rég lejátszódott,h. mi fog történni és mit kéne lépni rá, mire a lábam baromi lassan késleltetve próbált reagálni...Valószínűleg az ideg-ingerületi vezetés ennyire lassú a gerincvelőtől az izmokig,h. másodpercek elteltek....a reakció időm iszonyú sok....Utána azon gondolkodtam,h. basszus ezekkel a lábakkal én vezetek,- ön és közveszélyes vagyok?!
Hát, szóval másodpercekig nem mertem mozdulni, azt gondoltam, most tutira baja lett a derekamnak...de aztán feltápászkodtam és csodák csodája...semmi bajom sem volt...ismét leteszteltem magam... :O de azért a közeljövőben óvakodok az ilyen helyzetektől.

Ilyesmi a doboz, csak kerekekkel .... :)))))

Rendületlenül heti 1x próbálkozoma kocogással ;) muszáj,h. ügyesedjek ebben is....
Egészen más stílusban kell futnom, mint atléta koromban...sokkal rövidebb most a futólépésem, gyengébb az elrugaszkodásom, laposabban fogok talajt... Futóiskolázok renszeresen...muszáj beidegződnie...előbb-utóbb!
És be fog ;) ebben is HISZEK!
Egy kedves ismerősöm, sorstársam...szintén gerincsérvtől bénult fiatal lány...írta ezt a pár sort nekem:
"Múlt héten elmentem egy ideggyógyászhoz. Ideggyógyásznál még soha nem voltam, az OORI után csak reumatológusnál jártam (fürdőjegyért). Amióta tudok lábujjhegyen járni, azóta meg egyáltalán nem voltam orvosnál, így aztán arra gondoltam, ideje megnézetni magam egy szakemberrel. Szerencsére semmi bajom nincs, inkább csak lelki kérdés ez. Na a lényeg, hogy az orvos szerint is minden rendben van, egyedül a bal öregujjam gyengébb, mint a jobb, de a lábfejem már ugyanolyan erős. Meglepte, hogy jobb oldalon visszatért az Achilles reflex, azt mondtam, ilyet még nem látott. Ilyen meglepetést szívesen szerzek bármikor "

Mindig az a nézetem,h. 3 év a teljes felépülésem és regenerációm...ugyanez a kedves ismerősöm,akitől az előbb idéztem rávilágított a nagy igazságra és teljes mértékben egyet kell értenem Vele!
"Nem hiszem, hogy 3 év a teljes gyógyulás, sztem bármennyi lehet, inkább lelki korlátok vannak. Érdekes módon az ideggyógyász is egyetértett ezzel, azt hittem, egy orvos kevésbé hisz a lelki tényezőben. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy nincs határidőd. Nem arról van szó, hogy van még 1,5 éved, és sietni kell, mert utána már nem lehet semmi fejlődés. Persze mielőbb 100%-os akar lenni az ember, ez oké, de határidő nincs. Az OORI-ban azt mondták, hogy egy év, utána már nincs fejlődés. Sőt, az idegsebész, aki műtött, azt mondta, hogy ha 2-3 hónapon belül nem jön vissza az inger, akkor soha nem fogok tudni pisilni. Igaz, hogy 7 hónapomba telt, de akkor is rendbe jött a dolog. A lábujjhegyre álláshoz több idő kellett, de az is összejött. Az ingeráramos terápiát végző gyógytornász azt mondta, hogy ha visszajön az inger, az fokozatos lesz, egy darabig katéter és természetes út együtt működik. Ehhez képest nekem amint visszajött az inger, eldobhattam a katétert. Szóval biztos vagyok benne, hogy nincsenek szabályok, csak lehetőségek. "

Nagyon KÖSZÖNÖM EZEKET A SOROKAT!!! Hihetetlen erőt ad...megintcsak bebizonyosodott,h. az ENERGIA oda-vissza áramlik!

Új kreatint szedek, úgy érzem egész hatékony, jön fel a láberőm :))) bár a tömegén még nem látszik... gizda, mint a fene....pedig mást se csinálok, mint csak eszek és eszek....de az erőállóképessége fantasztikusan jön fel ...éééés ma sikerült indiánszökdelést csinálnom, írtó laposan jobb lábbal,de végre fel tudok ugrani! :)))

A héten végre sikerült "felvennem" 37,5kg-ot :D örültem , mint majom a farkának...pedig ez nem egy nagy teljesítmény, erős hazai CF csajok 70-80 kilót is felszednek... de nekem akkor is sikerélmény! / Clean  /
Főleg,h. nem vagyok egy súlyemelő alkat....54 kilómmal! :DDD

A héten negatív élményem is volt, mert én sem csücsülök folyton rózsaszín habos felhőn....50cm-es jump boxot gyakoroltam és hát sikerült felesnem rá, szépen összezúztam az erősebbik lábam :/ mások leesnek a dobozól, én meg fel :/ Világ életemben jó ugró voltam...most meg ilyen kis ügyetlenke....ez kicsit frusztrál...de ez van...igyekszem javulni benne....
Még aznap elhatároztam,h. muszáj újra felugranom, különben parázni fogok ki tudja meddig....és az nem jó! Nekiveselkedtem, szembeálltam a dobozzal, de minél tovább néztem, annál nagyobbra nőtt és nőtt a szememben.....nem mertem...beindult a paragépezet....kerültem egy kört a teremben, mint az éhes oroszlán a rácsa előtt...visszasétáltam, rá se néztem a dobozra, mikor melléértem, gondolkodás nélkül, hopp felugrottam.... :D Para leküzdve! Különben is mi van, ha ráesek...

Nagyon nehéz hetem volt edzésügyileg,- reggelente, egyedül edzeni...bazi nehezemre esik újabban...lassabban melegszem be, mintha délután edzenék....nincs társaságom...nehéz motiválnom magam.... új célokat kell felállítanom! Ez persze nem azt jelenti,h. elhanyagolnék egyetlen edzést is, vagy ellógnék :) heti 7-8-9 edzésem mindig megvan, persze hol erősebb-hol gyenegébb intenzitással!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése