Rendszeres olvasók

2013. július 16., kedd

GYÓGYTORNA,- "Mazsola" lettem :D

GYÓGY-ANDI a gyógytornászom, mióta hazajöttem az OORI-ból.
Nagyjából 3 hónapja nem jártam nála, mert Ő tanfolyamra kezdett el járni, én meg tele voltam munkával és nem tudtuk a szabad időnket összeegyeztetni...tornázgattam magam itthon gyógytornailag is ;) bár megjegyzem Andival hatásosabb, pillanatok alatt ki tudja nyírni a "mazsola-jobb-lábamat" :P
Szóval mától ismét járok hozzá....és ma rádöbbentem megint egy nagy igazságra: TÉNYLEG NEM LÉTEZIK A VÉLETLEN!!!
Andit onnét ismerem,h. évekkel ezelőtt (vagy 10-11 éve is talán) együtt dolgoztunk egy rehab.központban Győrben, Ő gyógytornász volt, én gyógymasszőr...azóta is mindig emlegeti,h.: "Mit kerestünk mi ott?" ...mert nem a mi világunk volt az a hely, ugyanazon okokból,amit most nem akarok elemezni....csak röviden "nesze semmi fogd meg jól, tüneti kezelés folyt" ....
MA döbbentem rá,h. mit kerestünk akkor ott!
A múltban ismernünk kellett egymást ahhoz, h. a jelenben segítsen nekem a felépülésemben!
Tudom, misztikus bla-blának hangzik...szinte hallom Laca ( a Párom ) realista szavait ;) de ez  döbbenetes!!!

A mai gyógytorna eredményem :) nagyon-nagyon-nagyon sokat fejlődtem 3 hónap alatt izomügyileg :) végre van peroneusom !!!! és működik is! Az összes jobb lábizmom erősödött és funkcionálisan is javult ...nem nyeklik-nyaklik annyit és annyira, mint tavasszal....

Jelentem: "PUDINGBÓL" ezennel "MAZSOLÁVÁ" lépett elő a jobb lábam...főleg, mert rámdörrentett egy hölgy :) a neten talált rá a blogomra, Ő is lumb.gerincsérves...nem biztatják semmi jóval a dokik...úgyis műtét lesz alapon...szóljon, ha már nem tud járni stílusban....na, ez ismerős ;) Szóval leszidott,- és igaza van,h. ne pudingozzam a lábam, mikor ekkora fejlődésre volt képes....szóval mától MAZSOLA lesz :))))))

ÚJ ELHATÁROZÁS: 
Laca noszogatására döntöttem úgy,h. bár hosszú évek óta nem edzek Fitness teremben, fitnessgépeken meg főleg nem...most mégis célszerű visszanyúlnom hozzájuk...Speciális láberősítést fogok végezni... a gépek alkalmasabbak rehabilitációra és "testépítésre" az izoláció miatt...stb. De most jutottam el arra a szintre,h. van is értelme belevágnom...ugyanis eddig pl. képtelen voltam egylábas lábhajlításra gépen, mert a legkisebb ellenállást sem bírtam el segítség nélkül...azt meg nem akartam,h. magam mellé állítok vkit, aki elindítja a mozgást....stb...próbáltam a másik lábammal beindítani és átterhelni utána a jobbra...de nagyon csavarodott a csípőm az erőlködéstől....szóval nem volt túl egészséges és szabályos a gyak.végrehajtás.
Most viszont megy! aminek felettébb örülök...
3 hónapot adok magamnak, kell,h. nőjön végre az izom!
Bármennyire is fáj, visszaveszek a pörgős edzéseimből...én azt szeretem az edzésben, mikor a végén csatakos az ember és moccanni sem bír, annyira elfáradt ....na ez most nem lesz....max. 1-2x ! A CÉL érdekében!

A minap beálltam Laca kezdő CrossFit csoportjába edzeni, szeretek néha csoportban edzeni...Clean & Jerk-öt tanultak, a WOD pedig 5 perc BEAR Komplex volt. 25 kilóval mertem bevállalni, 25 ismétlést tudtam megcsinálni. Kicsit tartottam tőle,h. másnap fájni fog a derekam,de semmi :) tökjól bírta!

                                            Pofavágásban jó vagyok :P

Másnap ugyancsak CF edzésen egy olyan gyakorlatot csináltunk párban, amitől nagyon tartottam eddig
( mióta a balesetem volt ) , paráztam,h. nem bírná a derekam...de mivel a párom Motzer Melinda volt, aki bitangerős ;) ezért próba szerencse alapon bevállaltam én is a 7kilós med.labdával a felülést labdadobással párban...és nem volt semmi gond! 20-18-15 ism.szám volt fejenként, lepörgettük 5:20 alatt. Nagyon jól esett és isteni megkönnyebbülés volt,h. na, ez is megy...annak ellenére,h. a dokik szerint az ágyból is csak oldalra fordulva , karral feltolva magamat kelhetnék fel...na reggelente ez sem jut eszembe :)



Hétvégén Gyerkőc Fesztiváloztunk Zsomborral, őrületes tömeg volt idén is, egyórás sorban állás minden játéknál ;) sosem fáj a derekam...na most az egy helyben sorban állást megérezte :(  de másnap ráedzettem és elmúlt, mintha semmi baja sem lett volna! Ez is azt bizonyítja,h. a nem-mozgás a legrosszabb megoldás a gerincsérvre!!!




Rátaláltam egy CrossFit videora, egy bitangerős csajsziról szól a történet, akinek többek között Spina Bifidája van és még 2 másik komoly gerincproblémája....egy edzésen nagy reccsenést hallott, összecsuklott , nem bírták el a lábai...ekkor állapították meg nála a nyitott hátgerincet (Spina Bifida),ami amúgy veleszületett gerincrendellenesség... Az orvosai azt mondták,h. soha többet súllyal nem guggolhat...semmi komolyabb sporttevékenységet nem folytathat...mintha csak a saját dokijaimat hallanám...persze értem őket is, átlagemberekben gondolkodnak, átlag izomzatban, átlag akaraterőben..és nem merik bevállalni annak a kockázatát,h. javasolja a sportot és lebénul vagy komolyabban megsérül vki....
Mindenesetre a csaj 2 év alatt újraépítette az izmait, visszahozta az erejét :D nekem egészségesnek tűnik!
Feldobnak az ilyen példák! ;)

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MWwobEbaac4

Nekem nagyon szimpi a csajszi, és nem utolsósorban baromi jól néz ki :) izmos-szálkás-erős, nem az a debella-fajta CF csaj. Példaértékű ;)




3 megjegyzés:

  1. Remélem a pudingtól elkezdve, a mazsolán át, hamarosan eljutunk a sziklaszilárd lábakig! ;) :)

    - a netes hölgyemény -

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Szeretnék neked írni privátban, ha van rá lehetőség kérlek írd meg az elérhetőségedet. Email címem : kriszti027@freemail.hu
    Köszönöm
    Kriszti

    VálaszTörlés