Rendszeres olvasók

2012. szeptember 8., szombat

"HASZNÁLD A TESTED A GÉPEK HELYETT "

Maradok ennek a híve!!! (lásd cím) Use your body...

Ne értsen senki félre, nem akarok leszólni és elítélni egyetlen "edzésformát" sem, mert a semminél bármi többet ér és Mindenki válasszon szíve és belátása szerint... a minap gyógytornászom javaslatára kipróbáltam az X-Body tréninget.  :) Nem, nem lettem lusta és csodaváró...csupán időzavarban szenvedek, mint oly sokan a XXI. századbn :O Ugyanis, napi 2 x 30 percre kellene a jobb alsó végtagjaim sorvadt izmaira feltennem a szelektív ingeráram gépem, de mivel 4kimenete van, így mire minden izomcsoportot végigkezelek, az napi 2 x 1,5 óra és ez még csak az áramterápia, emellett 1 órát szeretnék edzeni is....és itt jön a bökkenő...kinek van manapság napi 4 óra szabadideje ???
Erre jött a gyógytornászom ötlete,h. heti 2-3x menjek el X-Bodyra vagy vmelyik hasonló elven működő "edzésre", csak fél óra az egész és minden izomcsoportot lekezelnek. PRÓBA, SZERENCSE, GONDOLTAM...


Na, igen, csak a baj, h. nem irányítható az elektródák erőssége külön végtagonként...nekem ami a bal lábamnak bitang sokkk, azt a jobb meg sem érzi, mert rossz az idegingerületi vezetés...hát úgy döntöttünk az "edzősráccal" csapatunk neki, amennyit bírok...a vádlim pl. maximumot kapott és sajnos alig éreztem...ez nem jó hír...de reménykedem,h. észhez tér és emlékezni fog az ideg és beindul az izommunka a teljes izomban. A másik gondom,h. annyira gizda a jobb lábam, h. a legkisebb S-es méretű ruha sem feszült fel a combomra eléggé.
Maradjunk annyiban,h. ez az eljárás REHABILITÁCIÓBAN alkalmazva oké, de NE NEVEZZÜK EDZÉSNEK! Lehet,h. maradi vagyok, de én szeretek elfáradni, megizzadni...jólesően kipurcanni és azt érezni,h. megcsináltam,amit elterveztem...egy áramcsapatós guggolást nem lehet összehasonlítani pl. egy kettlebell-goblett guggolással vagy áram által okozott lapockazárós izomösszehúzódást nem lehet mérni egy valódi húzódzkodáshoz...

Szép, formás alakú ez a csaj, biztosan nem áramtechnológiától ;)

Maradok a használd a tested a gépek helyett elvnél...az áram nálam rehabilitációs eljárás, az EDZÉS MEG EDZÉS!!! :)))

Eljött az ősz, időközben öregedtem is, 38 éves lettem. Nem zavar a korom, nem is érzem ennyinek magam.
11 hónap telt el a balesetem óta, vészesen közeleg az 1év, ami az (magyar) egészségügyi szakemberek szerint a nagy vízválasztó, mert statisztikák (hangsúlyozom statisztikák!) szerint 1év után iszonyúan lelassul, szinte leáll az idegsérültek regenerálódása, továbbfejlődése és maximum 1,5 évig lehetséges javulás. Külföldi szakirodalom szerint 3 évig regenerálódhatnak az idegsejtek..én optimistán ennek hiszek :)


Hiper-szuper corposano készülékem :) 10 évre írják fel TB-re...megjegyzem most is elavultnak számít :) 10 év múlva muzeális érték lesz!!! :)))

A gyógytornászaim szerint maximum 75%-os felépülés lehetséges idegsérülés esetén...én ennél többet remélek és minden tőlem telhetőt megteszek a CÉL érdekében. A mostani állapottal sem vagyok elégedetlen, de "hozzuk ki magunkból a lehetséges maximumot" elven gondolkodom!

Beindult az Élet az iskolában is, ahol dolgozom :) Sokat erősödtem április óta, akkor sokkal nagyobb erőfeszítésembe telt 1-1 órát megtartani, fel-le mászkálni a lépcsőn óra előtt és után...most már meg sem kottyan ;) Türelmetlenül várom,h. végre képes legyek futni!!!

Végre egy kis biztatás...NAGY ÁTTÖRÉS VÁDLI TÉREN :) 
...végre 2-3 tétova lépést tudok tenni lábujjhegyen anélkül,h. összecsuklana a lábam!!!


2012.09.02.vas.

1 óra szelektív ingeráram kezelés
45' edzés ( tri-szetteket csináltam 4 körben )
- "L" tartás függeszkedésben ( 20mp)
- 30-40-50-60 Swing / 12 kg Kettlebell
- vádli erősítő gyak.

- 10-10 kitörés hátra lépéssel
- vádli erősítő gyak.
- 10 fagyi (hindu push up) oda-vissza :) nagy kedvencem ez a gyakorlat! :)

Ha van kedved megtanulni, nézz bele ebbe a linkbe ;)
http://www.youtube.com/v/66-v0AaANHk&fs=1&source=uds&autoplay=1

- 10 goblett guggolás / 12 kg Kettlebell
- 6 tolódzkodás gyűrűn
- vádli erősítő gyak.


-10-12-14-16 nyújtott lábemelés gyűrűn
- 10-10 csípőemelés hanyatt
- 10-10 oldalralépegetés gumikötéllel állighúzva

Nyújtás!!!

 1 óra szelektív ingeráram terápia

2012.09.03. h. 

30' gyógytorna Andival, a gyógytornászommal / Pilates gépen /
1 óra gerinctorna
1 óra Hot Iron
50' szelektív ingeráram terápia

2012.09.04. kedd

1 óra / Isteni szabadtéri edzést csaptam egy focipályán, míg a Fiam birkózó edzésen volt :))) és vártam rá!
50'  szelektív ingeráram terápia


2012.09.05. szerda

- szünnapot tartottam :)
50' ingeráram terápia
SMR hengermasszázs


2012.09.06.csüt.

40' szabadtéri edzés az atlétika pálya futódobján és lépcsőjén,- IMÁDOM! :)
Sajnos, csakennyi időm volt, míg a Fiam birkózott.

                                              Az alakulgató bal lábam

...és a MÉG satnya jobb...hát szemmel látható a különbség...most 5,5 cm körméretben a lesorvadt izomhiány... és még a bal sem az eredeti állapot...
DOLGOZOM AZ ÜGYÖN!!! :)

2012.09.07. pént. 

Az első X-Body élményem, na de erről már az előbb meséltem.
Várom az izomlázat, eddig nem igazán van, pedig többen beharangozták,h. brutális lesz... ?!?
Pedig gyors az anyagcserém, ha reggel edzek,estére már alakul az izomlázam...














4 megjegyzés:

  1. Szervusz,

    nem konkrétan ehhez a bejegyzéshez tartozik a kérdésem, mégis érdekelne a következő.
    A kezdeti bejegyzések között említetted, hogy dr. Kovács Gellért sikeresen meggyógyította a derakadat. Ebben az esetben a későbbi problémákkal miért nem vele folytattad a kezelést?

    Üdv,
    Bertold

    VálaszTörlés
  2. Időnként visszamegyek Gellérthez, kontrollra,h. tudjam jó úton járok a rehabilitációmban. Nincs szükségem állandó orvosi kezelésre. Korrekciós gyakorlatokat kapok tőle,h. mely izmokat kellene még erősíteni, ill. nyújtani és otthon egyedül végzem őket, beépítem a mindennapi edzéseimbe.

    VálaszTörlés
  3. Mindenesetre elismerésem, hogy ilyen pozitívan nézed a dolgokat. A blog is nagyon jó és érdekes! :) Csak így tovább.

    Üdv,
    Bertold

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Bertold a biztatást :) mindig jól jön egy kis pozitív energia ;)

      Törlés