Rendszeres olvasók

2012. augusztus 30., csütörtök

"ÁRAMLÁS"

3 hete nem írtam egy sort sem...edzegetek, vezetem az edzésnaplóm is,h. lássam a fejlődést,- ezt javaslom Mindenkinek, nagyon hatásos, motiváló, ha nincs energiád nekilátni az aznapi edzésadagodnak..visszalapozod és rájössz,h. szárnyalsz az egy hónappal azelőtti önmagadhoz képest és már meg is jön az ihlet ;-) 
Szóval nem írtam a blogomba, és jóleső meglepetés ért, egy idegen fiatal srác rám írt a fb-on, véletlenül ráakadt a blogomra, nagyon érdekli a rehabilitációs edzéseim "rendszere" , amit magam alakítottam ki saját tapasztalat alapján, magamnak. Rájöttem,h. sokan vannak, akik különböző akadályoztatás miatt nem tudnak edzeni,- vakbélműtét, porckopás... és nem tudják milyen gyakorlatokat végezhetnek, hogyan terhelhetik magukat fokozatosan, ésszerűen...érdekes terület a rehabilitációs tréning, ami nem feltétlen jelent laza, tingli-tangli "tornázgatást" ;-) 

Egy nagyon kedves gyógytornászismerősöm a "szárnyai alá vett" :) megint fejlődésnek indultam az új edzésingereknek és módszereknek köszönhetően :) gépes pilates! Nagyon kemény tud lenni!
Andi max.75%-ra saccolja a jobb lábam felépülési rátáját,- papírforma szerint (statisztikailag) idegsérülés esetén ez a plafon. Én bízom és hiszek a 100%-ban, miért is ne?! Az eddigieket sem hitte és merte jósolni SENKI! :) veszteni valóm nincs, már így is nagyon jól állok ! Különben is, nem vagyok papírból, ígyhát nem is izgat a statisztika ;-) 
A vádlim izomzata a "leggázabb",- a gyógytornászok 5-ös skálán mérik ( így 11 hónap után) még mindig csak erős 2-es és gyenge 3-as között mozog!!! :-O Ezért hát, ismét ÁRAMOLOK! Nagyon nem vagyok híve a passzív módszereknek, de amíg az izmaim idegingerületi vezetése nem megfelelő, addig az edzésingernek csak egy része éri el a célterületet :( sajnos! Az ideg-izom kapcsolatot árammal lehet legjobban stimulálni. Ez baromi sok időt vesz igénybe, napi 2x kellene minden sérült izomra 30percre feltenni, de mivel csak 4 pár elektródás gépem van, ezért egy kezelés 1,5 óra vagyis = napi 3 óra csak a szeletív ingeráram kezelésem, plussz minimum 1 órát szeretnék továbbra is edzeni :-) na itt akad el a mutatvány, mert napi 4 óra szabadidőm magamra, na az nincs! :) de azért próbálkozom! 
10-es skálájú a gépem, az lenne az ideális, ha minél kisebb áram bemozgatná az izmokat, a quadricepszem egész jól életre kelt, már 4-es erősség bemozdítja, a vádlim csak 7-8-as fokozat, az is alig-alig :( 
Olyan ez, mintha csomót kötnénk egy slagra és a víz nem jut el oda, ahol locsolni szeretnénk. 

DE! 
2 hete "áramolok" és nagyon sokat javult a járásom minősége, végre tudok talpon gördülve járni !!!

Részlet az edzésnaplómból...
2012.08.14. kedd 

Itthon edzettem,-   "50-50"  napot tartottam a magam szórakoztatására, mit mondjak, kellemesen elfáradtam. És még beletettem egy ön-versenyt is, guggolás-húzódzkodás időre, a múltkor szarul ment, kiakadtam, most javítottam ( 4'40") Épp a minap mondta egy vendégem TRX-en, h. az én rehabilitációs edzéseim szerinte durvábbak, mint az ő normál edzései :)  Hát, ez lehet, de én 30 éve edzegetek és nagyon szeretem,- szórakoztató a határaink feszegetése!

50 guggolás talajérintéssel 
50 húzódzkodás 
50 jumping jack
50 lábemelés függeszkedésben fej fölé
50 híd
50 tolódzkodás 
50 swing / 12 kg kettlebell 

2012.08.15.sze.

1,5 óra szelektív ingeráram kezelés
2 x 10'  vádli erősítés
30' gyaloglás dombon fel-lejtőn le (iskolázás)
1 óra laza TRX edzés


2012.08.16. cs. 

reg.: 1óra sz.i.á. kezelés 
         10'   vádli erősítés

- egy kis gyakorlás: - mellső támasz
                                  - "L" tartás függeszkedésben
                                  - kipping fly húzódzkodás
                                  - kézenállás  :-) végre sikerült! nagyon feldobott, mert a műtétem óta paráztam és nem mertem megpróbálni sem, féltem,h. összecsuklik a gerincem, nem bír el....stb... paragép voltam. Csak fejenállni mertem! De most már megy ez is, legyőztem a félelmem! :) 

este: 1,5 óra szel. ingeráram kezelés


ÁÁÁÁÁ, időzavar! Szalad a ház, nem érem utol magam... de muszáj az áram...próbálom beosztani az időm!

2012.08.17. p. 

-reg.: 1,5 óra szelektív ingeráram kezelés
-d.u.: 1óra Hot Iron
-este: 1 óra szel. ingeráram kezelés


2012.08.18.szo.

reg.: -szel. ingeráram kezelés (1ó)
du.:   - konditermi erősítés pl: futópadon futó és járásiskolázás 
                                                 4 x 15 felhúzás / 13 kg ( fejlődtem!!!,- bár régi önmagamhoz siralom!)
                                                 Ilyenkor mindig Laca kedves sms-e jut eszembe,h. soha ne a régi 
                      önmagamhoz mérjem magam, hanem a 2 héttel azelőttihez! És teljesen igaza van!!! 
                                                 4 x 10 lábtolás 42,5 kg ( ez kb. 2 hónapja csak 20kg volt! :D )
este: - 1 óra szel. ingeráram kezelés


.
.
.
.
.
 Elvileg 10 kilónál többet nem emelhetek, amíg nem tudok újra lábujjhegyen járni, néha nagyon nehéz visszafognom magam... jól érzem magam, egészségesnek és egyre erősebbnek :) ezért faramuci ez a helyzet! 

Belehúztam megint egy kicsit ;-) annyira jólesik kicsit küzdeni magammal!
2012.08.28. kedd

1 óra edzés itthon szuperszettben, triszettben:
- vádli erősítés
- 6 gyűrűn tolódzkodás ( egyre jobban megy :)))) kezdem élvezni! )
- tigris járás

- 12 amerikai swing / 12 kg kettlebell 
- 12 kipping húzódzkodás
- vádli erősítés

- 8-8 egylábas guggolás (jobb könnyített)
- 20mp "L" tartás függeszkedésben
-vádli erősítés

- 10 híd 
- 10 goblett guggolás / 12 kg kettlebell 
- vádli erősítés

este: 1óra szelektív ingeráram kezelés


2012.08.29.sze.

Jupppppí! ma fogócskáztam egy jót a Fiammal, igaz csak a lakásban, de egész jól tudtam hirtelen irányt váltani, cselezni... ha már futni nem igazán tudok...mikor lesérültem ígértem neki tavaszra egy fogócskát...hát még tolódik...de jövő tavaszra tuti megy a dolog !!!

reg.: 1 óra szelektív ingeráram kezelés

este: 1 óra edzés 
4 x 10-10 guggolás, lábemelés oldalra
4 x 10 szűk ft.
4 x 10-10 csípőemelés oldalhídban

4 x 20 ft.-ban futás
4 x 10-10 snatch / 8kg kettlebell ( könnyű a karomnak, de a jobb lábam féloldalra húz, ezért nem emelhetek a súlyon!
4 x 25 vádli erősítés

4 x15 kigördülés hengerrel
4 x 10 szumó felhúzás állig húzással / 12 kg kettelebell
4 x 16 hátsó ft. bokaérintéssel

spec. láberősítő gyakorlatok jobb lábra (rehab. tréning)

este: 45' szel. ingeráram kezelés


Ezt minap olvastam :) figyelemreméltó,- van mit tanulni Tőle: KITARTÁSBÓL!

"Madonna Buder 82 éves.
Római katolikus apáca.
És mellesleg a legidősebb nő, aki teljesítette az Ironmant. Csak emlékeztetőül, a triatlon eme gyilkos távja 3,8 km úszásból, 180 km kerékpározásból és 42,1 km futásból áll.
A szuper-apáca 48 évesen kezdett el futni, 55 éves volt, amikor az első hosszútávú triatlon-versenyén indult...
Te mit csinálsz majd 82 éves korodban?"


Egészen fiatalos a mosolya! :D 



Olyan jófejek a gyerekek, a balesetem előtt tartottam játékos, képességfejlesztő ovistornát...már 11 hónapja...és a gyerekek nem felejtenek...a héten megállított egy 4év körüli kisfiú, Marci az utcánkban, h. mikor tornázok vele és az egyik TRX-es vendégem Fia, Andris is kérdőre vont:" Patrícia, mikor kezdődik a gyerektorna? Szeretnék már jönni!"  :))) Hihetetlen feltöltődés! :)))


Zsomborunk ég és föld között :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése