Rendszeres olvasók

2012. június 2., szombat

HULLÁMHEGYEN :D

A minap az egyik hobbimnak hódoltam, imádok olvasni :) egy marketing könyvben ragadtak meg ezek a sorok:
"Vereségeinket győzelemre fordíthatjuk.Ha vereséget szenvedsz, keresd meg az ügy tanulságát, és vésd jól az eszedbe.Ne tekints vissza a kudarcra, csak előre, a jövőbe nézz."
...és mennyire igaz...
"A kudarcért ne a balszerencsét okold. Keresd meg az okokat! Ne feledd, azzal még senki sem ért célhoz, h. a vereségeit a "pech"-jével mentegette."

Na, igen, milyen könnyű kifogásokat keresni, most éppen miért nem "tudunk" edzeni,- megfázás, fejfájás,időhiány, pénzhiány....de ezzel önmagunkat gyengítjük csak és SOHA nem érünk CÉLT!

Számvetést tettem, tudom a gerincsérvem okát és próbálok javítani a gerincem statikáján,- találtam egy nagyszerű módszert, ami régóta érdekelt szakmailag...és megint bebizonyosodik,h. véletlenek nincsenek, "vonzás" van...egy kedves gyógytornászismerősöm pont ehhez kapcsolódó szemináriumot szervez 2 hét múlva...ott a helyem...nagyon kíváncsi vagyok rá. ( a módszert még nem árulom el )
SOKAT TANULTAM a sérülésemből, mind emberi kapcsolataim terén, mind szakmailag, mind lelkileg,- tapasztaltabb és erősebb lettem. Kemény erőpróba volt, de nem bánom, ami történt, így kellett lennie :)

Egy ismerősöm azt kérdezte a tegnap a konditeremben:
- Honnét tudtad, mikor lebénultál,h. felépülsz?
- Nem tudtam.
- De akkor hogy tudtál hinni benne?
- Ma sem tudhatom (és az orvosaim sem tudják ) hogy maximálisan felépülök-e, vagy egyszer csak eljön a végállapot és esetleg bicegős maradok. De hiszek benne,h. őszre 100%-os önmagam lehetek fizikailag,-lélekben már most több vagyok, mint voltam.

Nem állítom,h. néha nem kerülök hullámvölgybe, de mindig felülkerekedem önmagamon és előre tekintek.

A héten a Párom vízitáborozott az osztályával, ezért én tartottam a régi TRX edzéseimet,- vicces helyzet volt, helyettesítettem a helyettesem. Kicsit tartottam tőle,h. esetleg nem tudok megmutatni minden gyakorlatot, kigondoltam,h. egy régi gyakorlott TRX-ező vendégem segítségét kérem majd...de nem kellett és nagyon élveztem az edzést. Hiányzott már a légkör,- imádok edzeni, elfáradni egyedül is megteszem nap-mint-nap...de társaságban sportolni az hihetetlen energiákat tud felszabadítani! Annyira feltöltődtem,h. most hullámhegy tetején lovagolok. Most még az sem tudott letörni,h. havonta 1x lemérem a lábkörméreteimet és sajnos december óta egy centit sem vastagodtam...persze tudom az okát...amíg nincs elég erőm, addig nem tudok tömeget növelni. Örömmel jelentem az ERŐM feltartóztathatatlanul jön fel!!!
Szomorú a tény,h. ami 1 hét alatt lesorvadt izom a bénaságom ideje alatt az alsó végtagomról, az 1-1,5év alatt jön vissza, de tudomásul kell vennem.



Egyelőre egyedül edzem, de remélem, nemsokára csoportosan :)

Az utóbbi 2 hétben rengeteget erősödtem és határozottan javult a mozgásom és járásom minősége is.
Nem tudtam eddig szinte semmilyen dinamikus gyakorlatot végrehajtani, mert nem tudok szökdelni, futni...stb... most úgy érzem áttörést értem el ezen a területen is.
Tudok végre (még nem tökéletese technikával ugyan ) terpesz-zár szökdelést ( jumping jack )
                                                                                  steppadra felugrani :)

Huhúúúú, úgy örültem, mint majom a farkának :) próbáltam az ugrókötelezést is, de az még nagy lépés lenne :) nem megy :( de csak idő kérdése!!! KITARTÓ vagyok!

Még gizda vagyok, de egyre erősebb :)

Mától újra járásiskolázom :) még a rehabon kitaláltam (atléta voltam ifjú koromban, innét volt az ötlet ) ha futóiskola létezik, miért ne lehetne járásiskola is! Kitaláltam gyakorlatokat és a rehab intézet futópályáján könyökmankóval gyakoroltam a járást. Ma előszedtem a botomat és használatba vettem, gyakorlom, ami nem megy, illetve korrigálom a rosszul berögzült járásmintámat. Eddig örültem annak,h. tudok járni, most ezzel már nem elégedhetek meg, esztétikusan szeretnék járni :) és fogok is. Aztán pedig futni fogok tanulni ;-) már alig várom!!!

És a fejlődésem netovábbját, még nem is említettem :))) erre igazán büszke vagyok!
Ez is bizonyítja, ha vmiben gyengék vagyunk, azt sokat kell gyakorolni és ezáltal erősödünk benne. Sokan pont fordítva gondolkodnak, ami nem megy, nem csinálják, minek erőltessék,- gondolják,- és ha nem csinálják, nem is fog menni...és még gyengébbek lesznek benne... félnek a kudarctól, nem szeretik, ha nincs sikerélményük...
Kb.december óta a Fegyencedzés módszere szerint is edzem :)  ...iszonyú gyenge voltam a híd gyakorlatban...a bénulás után az ágyamban fekve a fenekemet sem tudtam megemelni,h. megforduljak az ágyban...sokat erőltettem, gyakoroltam...aztán bitang nehezen ment a rövid híd, az egyenes híd...stb...2 hete áttörést értem el :) sikerült végre a fejhíd :) éééééés tegnap a fejhídból fel tudtam tolni magam híd helyzetbe :) még nem tökéletes, nem elég magas, de HÍÍÍÍD!

NINCS LEHETETLEN! Reális célokat kell felállítani, hinni benne és mindent megtenni a siker érdekében!

Néhány hétig leálltam a szelektív ingeráram terápiával, erre már végképp nem maradt időm,-döntenem kellett,h. edzek, elegendőt alszom vagy áramterápiázok is. ÉN az edzés+alvás összhangját választottam :) úgy gondolom jól döntöttem. Tegnapelőtt ismét elővettem a gépet és azt vettem észre,h. kisebb ingerrel tudom kiváltani az izomösszehúzódást. Juppppííííí! Ez azt jelenti,h. jobb lett az ingerületvezetése az izomzatomnak!!!
Vagyis ez is azt bizonyítja,h. erősödött. Konyhanyelvre elfordítva,minél erősebb az izom, annál jobb az ingerületvezetése, vagyis kisebb áram is elég az izomösszehúzódás kiváltáshoz.

Ízelítő az edzéseimből:


2012.05.26. szo.
10' gerinctorna
4 x   8 fagyi
4 x 10 ft.-ban futás

4 x 25 swing / 6kg kettlebell
4 x   8 fejhíd

4 x 10 felhúzás / 6 kg kettlebell
4 x 15 mély fekvőtámasz ( magasból lefelé )

+ hasizom és lábizom gyakorlatok a jobb lábamra!
+nyújtás!

2012.05.27. vas. 
1 óra szabadtéri edzés sajáttestsúlyos gyakorlatokkal :)

2012.05.28. hétfő 
- vízitúra a Mosoni-Dunán Barátokkal :)
Először azt hittem nem fogom bírni az evezést, mivel féloldalas mozgás nem igazán javasolt gerincsérv után, de meglepően jól bírtam és élveztem :)

2012.05.29. kedd
-fél óra biciklizés ( ezzel is beújítottam, mert lábfejmozgatással tudom javítani majd a járásminőségem...)

2012.05.30. szerda
1 óra G-Flex & TRX edzés
+ SMR hengermasszázs

Huhúúúú, micsoda izomlázam lett másnapra :) nagyon élveztem!

2012.05.31. csüt. 
1 óra szelektív ingeráram terápia

2012.06.01. péntek


8 HÓNAPJA TÖRTÉNT A BALESETEM!

1 óra Hot Iron edzés



Így fogok én is ismét futni :) mint a nyúl :)
Ősszel szervezek majd egy felüdítő Duna parti futást :))) remélem sokan résztvesznek !!! ;-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése