Rendszeres olvasók

2012. április 2., hétfő

Búcsú a "rehab-élettől" :-)

A múlt héten búcsút intettem az utolsó rehabilitációs kezelésemnek is.
Egy kedves kollégám szavai jutottak eszembe, akivel télen összefutottam és azt mondta,h. van aki sokat kicsit beteg , van aki meg életében egyszer, de nagyon,- vedd úgy, h. te életed végéig letudtad a betegségeket! Hát, bízom benne,h. igaza lesz! :)

Múlt szombaton  (2012.03.24.) megtettük első családi "kirándulásunkat" a balesetem óta, hát nem volt egy nagy menet, de bevallom nagyon elfáradtam így is. Tatabányánál megnéztük a Turul szobrot, meg a Szelím-barlangot. Jó volt végre kimozdulni!

2012.03.27-én, kedden voltam utoljára rehab.kezelésen,- vettem itthonra egy szelektív ingeráram gépet, sajnos TB-re csak egy elég régi típus írható fel, de jobb, mint a semmi. Továbbra is edzek és gerinctornázok itthon, úgy érzem egyre erősebb és erősebb vagyok!
Bízom benne,h. nem lesz igaza az idegsebészemnek, aki szerint félévvel a sérülés után nagy mértékben lelassul a fejlődés, az erősödés...én pont az ellenkezőjét érzem...fel vagyok dobódva, nyüzsögnék, dolgoznék, keményebben edzenék.
A legjobban a dinamikus mozgásformák hiányoznak,- a futás, ugrás és egyéb gyakorlatok.
Na meg a szabadtéri edzés, most, h. itt a tavasz!

VÉGRE az első pozitív és biztató kijelentést megkaptam: azt mondta a reumatológusom és az egyik gyógytornászom, h. most már ki merik jelenteni és meg merik saccolni, h. ŐSZRE 100%-OS LESZEK!!!Hiszek nekik! Főleg,h. eddig csak kerekesszékkel és bottal "biztattak",nem hittek bennem.

Kedden és csütörtökön birkózó edzésre viszem a fiam, amíg ő edz, én is. A birkózó csarnok mellett van egy füves focipálya, soha senki nincs rajta. Kedden (2012.03.27. ) birtokba vettem :) Isteni volt, nagyon élveztem! Legalább hasznosan töltöm a várakozási időmet!
- járásgyakorlatokat csináltam , mert egyelőre futóiskolázni nem tudok.
( mert bármily hihetetlen még önmagamnak is, nem tudok futni, nem tudok elrugaszkodni, gyenge még a jobb lábam hozzá, piszok szar érzés...főleg, h. 10évig atléta voltam )
- erősítettem is: 3 x 15 szűk ft.
                        1 x 10 gémkapocs fekvőtámasz ( ezt csak kíváncsiságból kipróbáltam és juppppí, megy )
                        1 x 10-10 oldalra sétáló ft.
                        4 x 15 vízszintes húzás (húzódzkodás helyett )
                        4 x 10 kitörésben járás
Másnapra tisztességes izomlázam lett jutalomból! :) Élmény volt!

Szerdán is belehúztam egy kicsit, kettlebell, TRX és fegyencedzés gyakorlatokat ötvöztem:
2012.03.28.
2 x 5 egylábas guggolás (persze csak ballal megy )
4 x 20 teljes guggolás
3 x 20 szűk ft.
2 x 10-10 felemás ft. labdával
2 x 8  szűk teljes húzódzkodás
1 x 5  széles teljes húzódzkodás
2 x 1 felemás húzódzkodás
4 x 20 lábemelés térdhúzással pultnál ( mert kipurcant már a tenyerem a kapaszkodáshoz :)
3 x15 swing / 4 kg (bitangul elfáradt benne a lábam, nagyon puding még ehhez, de erőltetem....ha belegondolok,h. 28,32 kilóval ment ez régen :(((
3x 10-10 snatch / 4 kg (a lábamnak nehéz ez is, nem emelhetek nagyobb súlyt...türelem és fokozatos terhelés)

Áprilistól tartom a csoportos gerinctornámat ( legalább aznapra én is letudom és nem egyedül kell csinálnom, hanem társaságban). Nekem nagyon hiányzik a "társas" edzés is,-szeretek ugyan egyedül is edzeni, de néha jó lenne csoportban, más az élmény! Péntekenként visszatérek a Hot Iron edzésekre is, egyelőre lesz egy társam, akivel együtt tartjuk az órát, mert nem minden gyakorlatot tudok szépen kivitelezni, aztán reményeim szerint majd fokozatosan hozzáerősödöm ehhez is!
2012.03.30-án, pénteken tettünk is egy próbát, hát mondanom sem kell, nagyon élveztem! Az Vendégeim vidám, fáradt arcát az  edzésen, az óra utáni jóleső fáradtságot, a másnapi izomlázat...nekem ez olyan "hazatértem"érzés. Mint, amikor gyerekkoromban annyira elfáradtam edzésen, h. utána alig bírtam hazagyalogolni,- mert akkor még nem hordták a szülők mindenhova kocsival a gyerekük popóját :)

Hétvégén kicsit pihentem, csak átmozgató edzést csináltam...na meg a kísérletező kedvemnek is adtam egy kis élményt :) kipróbáltam az ülőtartást és ha csak néhány másodpercre is, de meg tudtam tartani :))))) annyira tudok örülni ilyen apró dolgoknak, ilyenkor úgy érzem, tényleg van esély arra,h. a régi önmagam lehessek és nem csak egy kósza ábránd.


                        

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése