Rendszeres olvasók

2012. október 13., szombat

IDŐZSONGLŐR,- önmagam árnyéka...

Időzsonglőrködöm, mint oly sokan manapság....hát, sajnos nem jut időm a napi 2x-i áramkezelésre, egyszerűen fizikai képtelenség,h. napi 2x 1,5 órát ezzel töltsek :O pedig nagyon kellene...

Kicsit szomorkodtam a minap, Andi (gyógytornászom) szerint max. 75%-os felépülése lesz a peroneus-omnak :( ez nagyon rossz hír,mert ez esetben soha többet nem leszek képes normális futásra, csak bakkecske ugrándozásra, totyogásra ....na erre azért még alszom egyet... mióta ráálltam a spec. vádli erősítésre, szinte napi szinten, azóta iszonyú sokat erősödött...ilyen alapon, ha most ráállok a spec. peroneus gyakorlatokra .....próba szerencse!

Igyekszem minden nap edzeni vmit :) azt vettem észre, ha 1-1 nap nem sportolok (mert épp házitündérkedem-anyukáskodom) , akkor bizony fáj a bal térdem-csípőm (sajnos túlterhelem a bicegéssel), ill. néha a bal hátam is a 12-es csigolyám környékén :( tehát nem szabad megállni, perpetuum mobile leszek!
...semmi sem véletlen a Watt Fitness-es vállalkozásunknak éppen ez a logója!

www.wattfitness.hu 

Nemrég olvastam egy nagyon jó kis blogbejegyzést és engedélyt kértem a szerzőjétől,h. felhasználhassam a blogomban :) mivel mélységesen egyetértek vele! Én is teljesen úgy gondolom, mint Péter, de Ő vhogy iszonyúan velősen tud fogalmazni! MOST tudatosult bennem,h. tulajdonképp a felépülésem is a SAID-elvek alapján haladt. Nagyon  jókor jött ez a cikk nekem, mert épp kezdtem elbizonytalanodni,h. jó úton járok,- de most egészen biztos vagyok benne!

http://peterlakatos.hu/?p=25381

"Az alapelv egészen egyszerűen azt fogalmazza meg, hogy a test hihetetlenül gyorsan kezd el alkalmazkodni minden terheléshez..." 
" a test mindig abban próbál meg javulni, amit éppen csinálsz – az eredményt mi magunk befolyásoljuk…"
" Ha a központi idegrendszer gyakran találkozik egy ingerrel, behatással úgy megkezd hozzá alkalmazkodni. "

Én most belecsapok a lecsóba és próbaként 3 hétig intenzíven edzem a peroneus emelő izmokat, gyakorolni fogom a mozgást, nem totális kifáradásig megyek, de muszáj naponta stimulálnom,h. az ideg-izom kapcsolat javuljon! És fog is! ÉRZEM!!!

Nagyon köszönöm ezt az írást Lakatos Péternek és hiszem,h. nincsenek véletlenek, pont most írta meg, pont most kellett nekem egy ilyen bizonyosság :)

Mikor még nem éreztem és nem engedelmeskedtek a lábaim, passzívan mozgattuk őket, majd apró mozgásokat tudtam kivitelezni, mindig mozogtam, "edzettem", éppen annyit amennyire képes voltam és egyre többre és többre lettem képes :) vagyis SAID-elvek érvényesülése következett be, adaptálódott a mozgásom. Alkalmazkodott, elkezdtek emlékezni az idegsejtjeim,h. hogyan is kell dolgozni a mozgatóidegeknek és beindult a gépezet :)

Edzegetek továbbra is...sajnos akadnak még problémáim...nem megy továbbra sem a lábujjhegyen járás...stb.... bicegek még mindig :( deeee, a minap uszodában voltunk és kipróbáltam a lábujjhegyen járást a vízben és ment! Ami a vízben sikerül, az előbb-utóbb a parton is fog, ha kellő ereje lesz a megfelelő izmaimnak!!!

                                                     ÖNMAGAM ÁRNYÉKA :)))

Néha nagyon nehezen állok neki egyedül, itthon este edzeni ...mivel "kevés" a sikerélményem, és a régi önmagam árnyéka sem vagyok! A minap egy Snatch teszttel szórakoztattam magamat :) sajnos csak a 8kg-os kettlebell-lel tudom egyelőre csinálni, erősen érzem a derekam a 12 kilósnál :( így azt nem erőltetem, hiába bírna a karom többet...
100 ismétlést csináltam, időre 3:37 lett!
Úgy döntöttem 1évvel egy teljes végtagbénulás után ez nem annyira rossz eredmény!

Gondoltam egy nagyot és elmentem egy kineziológus szakemberhez, találtam egy olyat, aki egyben gyógytornász is,úgyhogy nagyon jól szótértettünk :) Tudom, sokan varázslásnak tekintik,- én viszont azt gondolom,h. minden testi tünetnek mélyen lelki okai vannak...ahol a testünk gyenge, ott "robbanunk le".
Van, akinek a nyaka áll be, ha stressz éri, van , akinek migrénje lesz, ....az izmainkat az idegrendszerünk irányítja...én megfigyeltem magamon, ha ideges vagyok, akkor akaratlanul megfeszül (túlfeszül) a lumbális szakaszom szinte minden érintett kis és nagy izma,- kényszertartást veszek fel...és ez hosszú távon sajnos fájdalmas tüneteket produkál....nem, nem volt varázslás...és semmi olyan nem hangzott el, amit eddig nem sejtettem volna, de vhogy más szemszögből látom a dolgokat, kicsit felnyílt a szemem, tudatosult bennem, amit eddig is tudtam, de most bizonyos is vagyok benne! Nincsenek pszichés problémáim,de a testi tünetek okainak megszüntetésében nekem sokat segített!


Nem véletlen,h. épp most akadtam erre a fotóra :) így engedem szélnek én is az évekig feleslegesen cipelt problémáimat! :DDD

Edzésnaplóm...részlet... :D 

2012.09.28. péntek:

Csak egy lazás-rövid edzésre maradt időm :)
4 x 15 guggolásból felugrás
4 x 15 ft.
4 x 15 húzódzkodás

4 x 15 guggolásból lökés /4-4 kg
4 x 15 lábemelés függeszkedésben fej fölé
2 x 20 vádli erősítő gyakorlat

Nyújtás!!!

2012.09.29.szo.

1 ó TRX edzés

2012.09.30.vas.

1 óra átmozgató edzés,- benne 100 snatch / 8 kg kettlebell 3:37 !

( gőzöm sincs,h. ez jó-e...majd egy RKC megmondja...)

SMR-masszázs.

2012.10.01.         /   1 éves vagyok! 

Ma éppen 1éve,h. lesérültem!

Ma először!!!!!felugrottam egy zsámolyra, és annyira megörültem,h. jópárszor meg is ismételtem!
Ez maga a csoda!!! Én legalábbis nagyon örülök neki és előremutató jelnek tekintem!!! :DDD

1 óra Gerinctorna
1 óra Hot Iron Cross

50' ingeráram terápia

2012.10.02.kedd

1 óra Edzés:

4 x 8   Bal/   egylábas guggolás
          Jobb/ fellépés székre (apró segítség kellett)
4 x 10 Kipping húzódzkodás

4 x 15 amerikai Swing / 12 kg Kettlebell
4 x 15 vádli erősítő gyak.

4 x 10 tolódzkodás
4 x 10 vádli erősítő gyak.
4 x 10 guggolásból lökés / 4-4 kg

3 x 15 lábemelés függeszkedés fej fölé
3 x 15 felhúzás / 12 kg kettlebell
3 x 10 oldalemelés / 4-4 kg

Nyújtás!!!

2012.10.03.sze.

"Házitündér-nap"   :) nem bánom, ilyen is kell, de nagyon hiányzik a mozgás, ha 1 nap kimarad!

2012.10.04.csüt.

20-25' Likeform áramgépes kezelés
45'      Pilates gépes gyógytorna Gyógy-Andival :))
45'      Edzéééés a szabadban :D fantasztikus!!!

2012.10.05.pént.

45'  szelektív ingeráram kezelés
1 óra Hot Iron Cross

2012.10.06.szo.

1 óra TRX köredés :)

2012.10.07.vas. 

FIT BALANCE,- egy kis kikapcsolódás, egy kis szakmázás...

Nyíri Lászlóval, kedves Párommal tartottunk egy kezdő-TRX-köredzést az R-Med Corner Standján...nagyon élveztük, nagyon jól sikerült :) 

2012.10.08.hétfő

1 óra Hot Iron Cross

2012.10.09.kedd

"Házitündér"-nap :)
Zsomborral, a Fiammal megleptük Lacát egy nagyon finom paleo-gyümölcsös-kókuszos-mandulás golyóval!
Nagyon jól sikerült, Zsombor is rákattant, aminek örülök, mert nem szeretem cukros ételekkel tömni.

http://www.wattfitness.hu/kokuszos-mandulas-gyumolcs-golyo-paleo

2012.10.10.sze.

1 óra TRX-Kettlebell Edzés

SMR henger masszázs!...a jutalom... :)))



ÚJRA FUTNI FOGOK, mindig csak előre tekintek! ...előbb vagy utóbb...idő kérdése csupán!!!

Most Laca egy régi kedves sms-e jutott eszembe, mikor lebénultam, azt írta,h. soha ne a régi önmagamhoz mérjem magam, hanem a 2héttel azelőttihez!!! Teljesen  IGAZA VAN,- mindig fejlődöm és javulok...Imádom Őt, Mindig Mindenben támogat :)

4 megjegyzés:

  1. Hajrá, Patti! Menni fog ez, ismerlek már régóta: ennyi elszántság, kitartás és optimizus hogy szorulhatott Beléd? Teleportálnál? :) Pusz

    VálaszTörlés
  2. Köszi Vivkó a biztatást,

    Elszántságból Nálatok sincs hiány!!!akinek Iron Man a férje :)

    VálaszTörlés
  3. Szia.. olvastam bejegyzésedet, és a "stimulálással" kapcsolatosan jutott eszembe 1-2 dolog..Én kb. február óta csinálom a fegyencedzést, melyben kötelező elem a húzockodás. Minden edzés alkalmával próbálkoztam, de meg sem mozdult a karom.. mindig csak belehúztam, jó nagy erővel és nulla.. természetesen a többit csináltam, de ezzel nem volt sikerélményem, viszont csináltam, mert a könyvben volt egy rész, miszerint a hát izmai "emlékeznek" és majd beindulnak, de stimulálni kell őket.. no ez nekem másfél hónapba telt, semmi nem változott, ugyanolyan edzésnapom volt mint előtte egy nappal, ugyanúgy eljutottam oda, hogy belepróbálok, és lőn csoda felhúztam magam.. persze annyira megörültem, hogy az összes családtagomat felhívtam, amit aztán meg ők nem értettek, hogy ebbe meg mi a pláne..tehát bejött.. én a fegyenc mellett rúdfitneszt is csinálok,illetve évek óta futok, vagy a rúd mellett a fegyencet, néha én sem tudom.. nyitott gerincem van, így a lumbális résznél az állítólagos "belső" izmok gyengék.. ezáltal karral tartás esetén a rúdnál sokáig a lábaimat pusztán hasizomból, csípőből felemelni nem tudtam. Szeptemberben szanatóriumban voltam a gerincemmel, ahol a gyógytornászok kezelésbe vették, és csupa olyan egyéni tornát csináltattak, ami csak a lumbális rész erősítésére szolgál. Ebben az időben nem nagyon rudaztam, mert mire hazaértem mindig fáradt voltam a kezelésektől. Majd kb. 2-3 hét után nekiálltam, és ugyanúgy mint a húzóckodásnál a rudnál is megpróbáltam a csípőből lábemelést, ami ugye előtte sose ment.. hát a nagy látszólag semmitmondó, piti csípő erősítő gyógytornának meg lett az eredménye, mivel ugyanúgy, mint korábban elkezdett beindulni, és szépen a lábacskáim felmentek függőlegesbe és megcsináltam.. úgyhogy már nem kételkedem, elismerem a folyamatos, rendszeres, akármilyen aprónak tűnő stimulálás, bizony beindítja amit be kell.. szóval jól vagyunk mi összerakva, néha az az érzésem, hogy a fejlődésemben nem a testem vagy a betegségem, vagy a genetika, vagy akármi ami hátráltat, visszatart, hanem az agyam.. azt kéne néha kivetetni.. :) úgyhogy hajrá, ne add fel.. menni fog.. tudod sokszor, mikor rossz az idő, (de menni kell futni) mindenki tévézik, hideg van, melóztam egész nap, örülök, hogy a gyerekeim lefeküdtek, és végülis a derekamra gyógyszert is szedhetnék, akkor edzés előtt megkérdezem magam, hogy miért csinálod ezt? de olyankor tudok válaszolni, hogy "hát igen, engem az különböztet meg másoktól, azzal vagyok több, hogy én akkor is nekiindulok és lefutom az x km-t, megcsinálom az edzésprogit, mert nem fogom megvárni, hogy megrokkanjak és nekem ehhez edzenem kell" hosszúra sikerült..bocsi.. üdv. CC

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a biztatást,NAGYON KEDVES TŐLED!,- ÍGY ISMERETLENÜL IS ;)
      Alapvetően Bízom és Hiszem a további felépülésemben, csak néha belefárad az ember idegrendszere,h. annyi mindent teszek nap mint nap és mégsem olyan ütemben javulok, ahogy várnám...de Örülök a jelenlegi helyzetemnek is :) testnevelést tanítok és edzéseket tartok,azt csinálom,amit szeretek :D
      Sajnos tudomásul kell vennem,h. nem biztos,h. minden idegpályám regenerálódik és ismét működni fog, de kihozom a helyzetből a MAXIMUMOT!!! :)

      Törlés