Rendszeres olvasók

2012. március 1., csütörtök

A mozgás öröme :-D

Kedvenc reumatológus dokinőm rendelőjében áll ez:
" A mozgás sok mindenre orvosság, de nincs olyan gyógyszer,
amely a MOZGÁST helyettesíti! " - ez az én mottóm is lehetne.

És ez a folytatása:
" Érted mindent,
helyetted semmit!"

"Érted mindent megteszek,
de helyetted nem tehetek semmit!
Ha arra kérsz,h. segítsek neked,
Boldogan megteszem.
De helyetted nem lehetek egészséges,
A Döntés a Te kezedben van!"  / Darnel Christian /

Jó lenne, ha minden orvos így gondolkodna!
Sajnos a megelőzéssel senki nem foglalkozik, csakis a betegségek tüneti kezelésével.
A rehab. tele van csípő és térdprotézist kapott emberekkel, a 90%-uk túlsúlyos, hegyomlás méretű, fiatal nők és férfiak...senki nem javasolja nekik, h. kellene egy kicsit diétázni, sportolni...életmódot váltani... nem mindegy annak az ízületnek,h. hány kilót cipel...hiába a protézis, ha 40kg zsírt visz! És a MOZGÁS ÖRÖM!

Hál Istennek nem ebbe a kategóriába esek,-én meg a másik véglet vagyok, büntetés nekem ez a "relatív tétlenség"...oké,h. tornázok minden nap, de igazi SPORTÉRTÉKE valljuk be nincsen. A dinamikus edzéshez ERŐ kell, na ez az , ami nekem most nincs elég a jobb lábamban. Sosem értettem, mikor TRX edzést tartottam,h. hogyan nem lehet néhány guggolásból felugrást megcsinálni, mikor az olyan pofon egyszerű....aha, már értem, hiányzott az erő a kedves vendégből....na legalább még-empatikusabb leszek ezentúl az edzéseimen, mert az nem kérdéses számomra,h. fogok edzéseket tartani...csak idő kérdése!

Aki keres talál,- bebizonyosodott,h. igaz ez a mondás is.
TALPMASSZŐRT kerestem, és találtam is. Szuper!
Azt gondolom,h. az ideg-izom kapcsolat javítását nagy mértékben lehet befolyásolni
reflex-talpmasszázzsal. Minden idegvégződésünk kifut a talpunkon, tehát ott lehet őket
stimulálni.
Első felvonás: természetgyógyász hölgy-talpmasszázs gyanánt talpsimogatást csinált,
jól esett, el tudtam volna aludni, de ez nem stimulál semmit, max.a léleknek jó. Na, ha ilyennel találkoztok, pattanjatok fel a székből és lépjetek le, én sajnos nem ezt tettem, végigültem, pedig15perc után tudtam,h. nincs értelme, de hogyan mondja ezt meg az ember, h. bocs, ez szemfényvesztés, én inkább mennék....
Második felvonás:  Egy ismerősömhöz jár egy talpreflexológus, gondoltam mit veszíthetek, kipróbálom.
És megtaláltam az emberem! Ha azt érzitek,h. mintha az idegeiteket tépnék ki a talpatokon keresztül, vallatásnak beillő, brutális fájdalom kíséretében, na az reflex talpmasszázs :-) Leizzadsz egy perc alatt, a sípcsontodon csorog a víz, fokozódik a nyirokkeringés. Délelőtt masszíroztak, de mikor este lefeküdtem, még mindig úgy éreztem, mintha a talpamat gyúrnák :-D

Meglett a "csodavárásom" eredménye, ma hívtak a rehab.ról, megint van hely,  újrakezdem a kezeléseket.

Edzésnaplóm: 
2012.02.26. /vas. / Győr

Állati sokat aludtam, 10-11 órát! Nagyon megnőtt az alvásigényem, remélem ez a regenerálódás számlájára írható! A sérülésem előtt általában 6 órát szoktam aludni, hát most pótlom rendesen.

4 x 10 vádligyakorlat lépcsőn
6 x 36 lépcsőjárás ( kapaszkodás nélkül ) Iszonyú nehezen megy, de küzdök !

- 1 óra fegyencedzés és egyéb erősítő gyakorlatok:
  4 x 20      térdemelés a konyhapultnál
  4 x 10-10 helyben kitörés ( jobb lábbal kapaszkodással )
  2 x 20       fél-guggolás
  2 x 20       fél-guggolás fitball-lal 
  4 x 10       rövid híd
  4 x 10-10 felemás fekvőtámasz labdával  ( ez most nagy kedvencem :-)

- SMR masszázs!


Nem, nem ülök a konyhapulton :-) térdemeléseket csinálok.


                             Ez meg az egyik kedvenc gyakorlatom, a felemás fekvőtámasz labdával.

2012.02.27. hétfő. / Győr / 
10' gerinctorna
- 45' Hot Iron ( a lábgyakorlatokat súly nélkül végeztem, a felsőtest gyakorlataihoz 4kg; 2x4kg-t használtam, nem volt itthon hozzá szettem :-) de megoldottam.
- SMR masszázs!

2012.02.28./ kedd / Győr
- 45' Hot Iron ( mint hétfőn)
- 20' TRX
- 30' gyaloglás
Bitang izomlázam lett, ettől a kis semmitől!!! :-O 

2012.02.29. / szerda/ Győr 
- Győr, Híd u. rehab. 2. felvonás :-)
...ma még csak vizsgálatok voltak...EKG és társai....

Végre egy doki, aki pozitív véleményt mond!
Ágnes doki nagyon alaposan (mint mindig) megvizsgált, és azt mondta, h. mióta nem látott ( 2 hét) , szerinte erősödött a lábam és javult a járásom minősége is! Hát, erről beszéltem én is, csak van, aki látja és van , aki nem...

CÉL: Áprilisban vissza szeretnék menni tanítani a suliba!

- 30' erősítő edzés este! ( nagyon nehezemre esett nekiállni, de megtettem! ) :-D
- SMR masszázs!
- 5x 38 lépcsőzés


                           Legfőbb "edzőm" és segítőm ! :-D Zsombor fiam :-D


 2012.03.01. / csüt. / Győr
Győr, Híd u. Rehabilitációs kezelések,-a program naponta ugyanaz:
- 30' szelektív ingeráram terápia ( quadricepszre és peroneusra )
- 2 x 30' gyógytorna ( az egyik csoportos, a másik egyéni )
- 30' vízitorna
- 30' masszázs ( lumbális gerinc szakasz és láb )
- 20' mágnesterápia

- 30' gyaloglás
- 20' gyaloglás
- lépcsőzés: 2 x 38 itthon; plussz millió a rehab-on ( eszem ágában sincs a liftbe szállni, ezzel is erősödöm, vicces volt, mikor a gyógytornászommal együtt indultunk a fsz.-re, ő lifttel, én meg lebicegtem gyalog, és egyszerre értünk le, és mikor kinyílt a liftajtó, nagyon szabadkozott, h. sosem szokott liftezni, csak most....finoman szólva, az alakja nem azt igazolja ;-)))

...azóta megszámoltam 3 x 72 lépcsőz teszek meg naponta a rehabon :-D
Mire vége lesz a kezeléseknek, szaladni fogok :-D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése